پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به‌مناسبت آغاز هفته وحدت
کد خبر: 3553085
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به‌مناسبت آغاز هفته وحدت

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به مناسبت آغاز هفته وحدت پیامی را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، در این پیام آمده است:
بسمه تعالی
ولادت مسعود پیغمبر مهر و رحمت حضرت ختمی مرتبت «صلی ا... علیه و آله و سلم» همچون وجود نازنین آن حضرت فرصت مغتنمی است تا فرق مختلف اسلامی به دور از اختلافات راه اشتراک در پیش گیرند و سعادت دنیا و آخرت را قرین راه سازند.
وحدت اسلامی یک آرزوست در جهان اسلام بعضی افراد واقعاً این آرزو را دارند بعضی افراد هم اعتقادی به آن ندارند. به هر صورت این آرزو یک راه عملی لازم دارد هیچ آرزویی بدون مجاهدت و تلاش تحقق پیدا نمی‌کند و وقتی‌که ما به راه‌های عملی برای این مقصود و این آرزو فکر می‌کنیم یعنی با تمام وجود می‌خواهیم در مسیر اتحاد اسلامی حرکت نماییم.
یکی از بهترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ عامل اشتراک مسلمین شخصیت عظیم الشان عالم خلقت یعنی وجود مبارک پیامبر اعظم و مرکزیت این بزرگوار برای عواطف و عقاید عامه مسلمین است. در بین حقایق و معارف اسلامی چیزی که به این صورت مورد توافق آراء و عقاید و نیز عواطف همه‌ مسلمین باشد شاید نداشته باشیم یا خیلی نادر باشد. تمسک به وجود نازنین رسول عظیم الشان می‌تواند مسیر را برای رسیدن به اهداف والای اتحاد اسلامی هموار نماید.
امروز وحدت مسلمانان با صداهای دلخراش قومیت‌گرایی و یا تفرقه‌های مذهب دچار آسیب جدی شده است. شعارهای انحرافی در قالب تبختر قومی و مذهبی باعث شده است فاصله مسلمانان بیش از پیش گردد. البته قرار نیست در سایه وحدت اسلامی هیچ شیعه‌ای سنی یا هیچ سنی شیعه شود. بلکه هدف آن است که مسلمانان در غم و شادی هم شریک باشند و بر سر مسائل حیاتی جهان اسلام ایستادگی کنند. اگر بتوانیم با تلاش نخبگان جهان اسلام در بلاد مختلف قاطبه مسلمانان را متوجه ترفندهای دشمنان نماییم و خطر انشقاق اسلامی را بر آنها یادآور شویم به نظر خواهیم توانست مسیر وحدت اسلامی را هموارتر نماییم.
هم استانی های عزیز، استان آذربایجان غربی رنگارنگی از قومیت‌ها و مذاهب و حتی ادیان الهی را در خود جای داده است و تا امروز پیروان ادیان و مذاهب گوناگون بدون در نظر گرفتن اختلافات با نهایت صمیمیت در کنار هم زیسته‌اند و اتحاد و همبستگی را معنا کرده‌اند. هشیار باشیم اینک که در شرایط حساس بین المللی قرار داریم نباید حیله‌های دشمنان کارگر افتد و دست‌های پلید شیطان بزرگ که از آستین عده‌ای بیرون زده است صفوف متحد ملت ایران به خصوص ملت مسلمان را به هم بزند و تفرقه ایجاد نماید.
پرهیز از شعارهای افراطی و توهین به عقاید همدیگر راهکاری است که اینجانب برای رسیدن به تراز بالاتری از اتحاد به همه مردم استان اعم از ترک و کرد و شیعه و سنی پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم به میمنت میلاد رسول اکرم «صلی ا... علیه و آله و سلم» روزهای پیش رو را تمرینی برای این امر قرار دهیم .
فرا رسیدن میلاد مسعود پیامبر مهر و دوستی حضرت محمد مصطفی «صلی ا... علیه و آله و سلم» را خدمت همه مردم شریف استان تبریک عرض نمود و از خداوند منان برای همه عزیزان آرامش و آسایش مسئلت می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمت ا... و برکاته
سید مهدی قریشی
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه
captcha