هدیه مرحوم استاد «محمدتقی مروت» به احد محمدی + عکس
کد خبر: 3553237
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

هدیه مرحوم استاد «محمدتقی مروت» به احد محمدی + عکس

گروه جلسات و محافل: احد محمدی شب گذشته در جلسه قرآن خود که با حضور قاریان ممتاز در دارالقرآن آتش‌نشانی برگزار شد با یادی از مرحوم استاد محمدتقی مروت به هدیه‌ای که استاد به وی داده بود، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن احد محمدی، مدرس و پیشکسوت قرآنی، شب گذشته 21 آذرماه، در دارالقرآن آتش‌نشانی واقع در میدان حسن‌آباد تهران، با حضور قاریان و حافظان ممتاز از ساعت 18 تا 21 برگزار شد.

در این جلسه قرآن که از سال 1382 هر هفته در دارالقرآن آتش‌نشانی برگزار می‌شود، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه، به صورت تحقیق و ترتیل پرداختند و احد محمدی متناسب با سطح هر یک از اعضای جلسه، نکات صوتی، لحنی و تجویدی آنها را متذکر می‌شد.

تلاوت در جلسه سرهنگ مسگرا باحضور استاد مروت و ساعت هدیه+عکس

از جمله نکات جالب این جلسه قرآن، به همراه داشتن دفترچه توسط تمامی اعضای جلسه بود و محمدی، نکات و تحلیل تلاوت اعضا را در دفترچه یادداشت می‌کرد و اگر کسی دفترچه خود را همراه نداشت، جریمه و از تلاوت قرآن کریم محروم می‌شد.

در خلال تلاوت‌های اعضای جلسه، محمدی به برپایی جلسات تلاوت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: یکی از تفاسیری که از آیه «وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنصِتُوا» می‌توان برداشت کرد، همین برپایی جلسات تلاوت قرآن کریم است که عده‌ای قرآن تلاوت کنند و عده‌ای بنشینند و قرآن گوش کنند و همین نوعی عمل به آیات قرآن کریم است.

محمدی در ادامه به مراحل فراگیری قرآن کریم اشاره کرد و گفت: مرحله اول اینست که با قرآن کریم، مأنوس باشید و کم کم سمت معانی و تفاسیر بروید و به آیات قرآن کریم عمل کنید.

تلاوت در جلسه سرهنگ مسگرا باحضور استاد مروت و ساعت هدیه+عکس

این پیشکسوت قرآنی در پایان جلسه، از مرحوم استاد محمدتقی مروت که اخیراً مراسم چهلمین روز درگذشت وی برگزار شد یادی کرد و گفت: اولین دیدار من با مرحوم مروت در جلسه سرهنگ مسگرا بود.

محمدی ادامه داد: من که در آن زمان سن کمی داشتم به همراه یکی از دوستانم به جلسه سرهنگ مسگرا می‌رفتیم و در عین رفاقت با یکدیگر رقابت می‌کردیم و قرار بود سرهنگ مسگرا به بهترین ما یک ساعت هدیه دهد و تا شش ماه این مسابقه و تشخیص سرهنگ مسگرا به طول انجامید. تا اینکه، یک شب مرحوم استاد مروت به جلسه سرهنگ مسگرا آمد و سرهنگ مسگرا به وی گفت، من نمی‌توانم تشخیص بدهم که کدامیک از این دو نفر بهتر تلاوت می‌کند، شما تشخیص بدهید.

تلاوت در جلسه سرهنگ مسگرا باحضور استاد مروت و ساعت هدیه+عکس

محمدی در ادامه اظهار کرد: ما در محضر استاد مروت تلاوت کردیم و این استاد بزرگ هم با لبخندی گفتند من هم نمی‌توانم فرقی بین این قاریان خوشخوان بگذارم و خطاب به سرهنگ مسگرا گفتند که شما دو ساعت هدیه بدهید و ما پس از 6 ماه رقابت و رفاقت هرکدام یک ساعت هدیه گرفتیم.

یادآور می‌شود، این جلسه از سال ۱۳۸۲ در دارالقرآن آتش‌نشانی واقع در میدان حسن‌آباد برگزار و قبل از آن به مدت ۱۰ سال در دارتحفیظ القرآن الکریم واقع در خیابان ایران برگزار می‌شد.

گفتنی است؛ دومین جلسه قرآن احد محمدی، جمعه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ در دارالقرآن ام‌الائمه(ع) واقع در نازی‌آباد، میدان بهمنیار، خیابان بهمنیار، اول خیابان فرشچیان برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha