درخواست بان کی مون برای لغو محاصره غزه در واپسین روزهای مسئولیت
کد خبر: 3554443
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

درخواست بان کی مون برای لغو محاصره غزه در واپسین روزهای مسئولیت

گروه بین‌الملل: «بان کی مون»، که در دوره 5 ساله دبیرکلی‌اش در سازمان ملل هیچ اقدام واقعی و جدی در حمایت از ساکنان مظلوم غزه انجام نداد، در واپسین روزهای مسئولیت خود لغو محاصره نوار غزه را خواستار شد.

درخواست بان کی مون برای لغو محاصره غزه

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بان کی مون تأکید کرد که وضعیت نوار غزه بسیار ناگوار و رقت‌بار است و در صورت عدم لغو محاصره این منطقه اوضاع آن بحرانی‌تر خواهد شد.
وی اظهار کرد: نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی اراضی فلسطینی است که در سال 1967 میلادی به اشغال اسرائیل درآمد.
بان کی مون ضمن تأکید بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی یادآور شد که فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل به‌مثابه نقض قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های ژنو است.
وی تصریح کرد که تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست 30 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر به 600 هزار نفر می‌رسد.
دبیرکل سازمان ملل روز جمعه همچنین از نمایندگان رژیم صهیونیستی خواست، لایحه‌ای که شهرک‌سازی در زمین‌های شخصی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را مجاز می‌داند، مورد بازنگری قرار دهند.
فلسطینی‌ها که خواستار تاسیس کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی بیت‌المقدس هستند، شهرک‌سازی را مانع اصلی پیش‌روی سازش با رژیم صهیونیستی تلقی می‌کنند.
این اظهارات دبیرکل سازمان ملل در ضرورت لغو محاصره غزه و توقف ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در حالی از سوی بان کی مون صورت می‌گیرد که وی به مدت 5 سال مسئولیت به‌عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد تنها ابزاری در دست آمریکا، قدرت‌های غربی و لابی صهیونیست بود و هیچ تلاش و حرکت جدی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه انجام نداد.
captcha