شیخ زکزاکی عالم بزرگ تقریب است
کد خبر: 3554493
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی:

شیخ زکزاکی عالم بزرگ تقریب است

گروه بین‌الملل: مسعود شجره تصریح کرد: علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، رئیس جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، یکی از شخصیت‌های مهم در جهان اسلام است که وضعیت به‌وجود آمده برای وی به دلیل تلاش‌های تقریبی اوست.

شیخ زکزاکی عالم بزرگ تقریب است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تقریب، «مسعود شجره»، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی، شامگاه شنبه، 27 آذرماه، ضمن سخنانی در آیین اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان این مطلب، ابراز امیدواری کرد: مهمانان کنفرانس وحدت، پیام والای تقریب را به سرزمین‌های خود برسانند.
وی با اشاره به اوضاع فعلی نیجریه و شیخ زکزاکی گفت: این عالم بزرگ یک شخصیت مهم در جهان اسلام است و دلیل وضعیتی که برای وی به وجود آمده به دلیل تلاش‌های تقریبی اوست.
مسعود شجره در ادامه وهابیت تکفیری را عامل اقدامات خصمانه بر ضد شیعیان در نیجریه دانست وی افزود: مشخص است که در جهان اسلام افرادی که دنبال تقریب و همگرایی بین شیعه و سنی هستند، در معرض تهدید تکفیری‌ها قرار دارند.
مسعود شجره گفت: متأسفانه صدها نفر با تحریکات تکفیری‌ها در نیجریه کشته شدند و تعداد زیادی نیز در زندان های این کشور به سر می‌برند که باعث تاسف است.
 شجره در ادامه بیان داشت: چه کسی از این اقدامات سود می برد؟ بدون شک عربستان و رژیم صهیونیستی بهره برندگان اصلی از این وضعیت هستند.
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در ادامه با تقدیر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: امیدواریم همه مهمانان کنفرانس در بازگشت به کشورشان به عنوان سفیر تقریب مطرح شوند.

 درخواست عالم یمنی برای حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین

«احمد محمد الهادی»، از علمای یمن نیز ضمن سخنانی در آیین اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: تهاجماتی که با آن روبرو هستیم ما را از توجه به مسئله فلسطین باز نمی‌دارد.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام، خواستار حمایت همه‌جانبه کشورهای اسلامی از مردم مظلوم فلسطین شد.
شیخ زکزاکی عالم بزرگ تقریب است

این عالم یمنی در ادامه افزود: امروز ما با تهاجم ائتلاف سعودی، اسرائیلی، آمریکایی و گروه تروریستی داعش مواجه هستیم، اما ما از مقاومت باز نمی‌ایستیم و هیچ یک از اینها باعث نمی‌شود، از مسئله فلسطین غافل شویم.
الهادی با آرزوی اینکه بر اساس نتایج کنفرانس وحدت، سال بعد سال دعوت صادقانه برای گفتگوی سیاسی بین همه کشورها باشد، خواستار حمایت کشورهای اسلامی از یمن و تجاوز صورت گرفته علیه این کشور عربی فقیر شد.
وی در پایان پیروزی‌های ارتش سوریه و آزادسازی حلب را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: در روزهای آتی شاهد پیروزی‌های بیشتر برای مردم سوریه و دیگر کشورهای مسلمان باشیم.
captcha