علاقه‌ام به مطالعه از اثرات همنشینی با قرآن است
کد خبر: 3555542
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
قاری کنیایی:

علاقه‌ام به مطالعه از اثرات همنشینی با قرآن است

گروه بین‌الملل: نمود قرآن در زندگی من این است که بسیار به مطالعه می‌پردازم؛ اولین دستور خداوند به پیامبر(ص) که در قرآن آمده «اقرا» است یعنی بخوان و این شعار اول زندگی من است.

علاقه‌ام به مطالعه از اثرات همنشینی با قرآن است

«سالم محمد سالم»، قاری قرآن 24 ساله و دانشجوی کنیایی که در مقطع کارشناسی در رشته بازرگانی مشغول به تحصیل است، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد اثرات همنشینی با قرآن در زندگی شخصی خود گفت: همچنین مسئله دیگری که وجود دارد این است که من تلاش می‌کنم از حرام‌هایی که در قرآن به آن‌ها اشاره شده، پرهیز کنم و الگوهای قرآنی را برای سلامت معنوی خود در زندگی برگزینم.‌

وی افزود: بزرگترین چالش پیش روی جوانان مسلمان مسئله ارتباطات با غیرمحارم است؛ جوانان باید با قرائت قرآن و عمل به آموزه‌های آن به بهترین توصیه‌های وحیانی عمل کنند.
سالم گفت: سبک زندگی اسلامی و عمل به آموزه‌های قرآن، جوانان را از بسیاری مشکلات و خطرات دور می‌کند.

وی که قرار است برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان عازم ایران شود، گفت: من یک بار در سال 92 به ایران آمده‌ام و امیدوارم که امسال بتوانم در این مسابقات به موفقیت دست یابم.

سالم گفت: مسابقات قرآن علاوه بر اینکه عرصه خوبی برای بالا بردن مهارت و دانش قرآنی است، عرصه‌ای برای شناخت جوامع قرآنی دیگر کشورها، روش‌های یادگیری قرآن در دیگر کشورها و آشنایی با شیوه‌ها و روش‌های اساتید و داوران کشورهای اسلامی است.

محمد سالم افزود: مسابقات قرآن کریم شیوه مثبتی برای کمک به حفظ قرآن و یادگیری اخلاق قرآنی است. برگزاری این مسابقات روش مثبت خوبی برای ترغیب جوانان به حفظ قرآن است.

این قاری کنیایی ادامه داد: در این مسابقات قاریان و حافظان کشورهای مختلف گردهم می‌آیند و فرصت خوبی برای شناخت فرهنگ‌ها و مسلمانان کشورهای مختلف است.

محمد سالم گفت: گرچه مسیحیت دین اکثریت مردم کنیا است اما مدارس حفظ قرآن و مؤسسات قرآنی در کشور ما وجود دارند که در زمینه آموزش علوم قرآنی و اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: من به یک مدرسه اسلامی به نام مدرسة الفیاض در نزدیکی منزلمان در شهر مومباسا می‌رفتم و حفظ و قرائت قرآن را کار می‌کردم. در حقیقت از 5 سالگی یادگیری قرآن را آغاز کردم و همچنان این راه را ادامه می‌دهم.

محمد سالم گفت: من همچنین قرآن را از طریق گوش کردن به قاریان و اساتید مختلف یاد گرفتم. هنگامیکه با پدرم به مدرسه می‌رفتم در راه همیشه به قرائت قاریان برجسته به‌ویژه شیخ شحات انور گوش می‌دادیم.

وی توضیح داد: همیشه با گوش دادن به صدای شحات انور تمرین می‌کردم و همچنان هم استاد اصلی من ایشان هستند و از سبک ایشان پیروی می‌کنم.

این قاری کنیایی گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری معانی قرآن استفاده از تفاسیر قرآنی و تأمل در آیات قرآن کریم است و تنها خواندن قرآن بدون تلاش برای درک معنی و به کار گرفتن آموزه‌های قرآن در زندگی مفید نخواهد بود.

علاقه‌ام به مطالعه از اثرات همنشینی با قرآن است
captcha