تجلیل از شهدای نهضت سوادآموزی لرستان
کد خبر: 3555890
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
حیدری خبر داد:

تجلیل از شهدای نهضت سوادآموزی لرستان

گروه اجتماعی: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان تجلیل از چهره‌های موفق سوادآموزی، بازنشستگان و شهدای سوادآموزی را ازجمله برنامه‌های هفته سوادآموزی در لرستان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی‌اشرف حیدری، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان پنج‌شنبه، دوم دی‌ماه در جلسه ویژه تشریح برنامه‌های هفته نهضت سوادآموزی که در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد، یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی را سواد دانست و گفت: تداوم سوادآموزی می‌تواند موجب توانمندسازی و مهارت‌آموزی افراد برای مشارکت در همه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شود.
وی با اشاره به این‌که افراد هر جامعه سرمایه‌های بی‌بدیل آن هستند، عنوان کرد: اگر افراد جامعه بی‌سواد باشند علاوه‌بر این‌که نمی‌توان از آنها به‌عنوان یک سرمایه مطلوب استفاده کرد بلکه همان افراد سربار جامعه خواهند بود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان به مناسبت هفتم دی‌ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) ۱۰ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌ها قبل از اجماع جهانی در خصوص ریشه‌کنی بیسوادی  فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد و از این تاریخ به بعد سوادآموزی کشور به یک نهضت بزرگ و فراگیر تبدیل شد.
حیدری به برنامه‌های هفته سوادآموزی اشاره کرد و افزود: دیدار کارکنان سوادآموزی با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و ائمه جمعه ، تکریم خانواده شهدای سوادآموزی و غبارروبی گلزار شهدای انقلاب از جمله برنامه‌های  این هفته است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان تدوین کتاب شتاب‌بخشی سوادآموزی را اقدامی در راستای به صفر رساندن بیسوادی دانست و اضافه کرد: این کتاب طی امسال منتشر شد و به تصویب سازمان مرکزی سوادآموزی رسید که در آن شرح وظایف هر دستگاه برای مقابله با بیسوادی آورده شده است.
حیدری با اشاره به این‌که در سال‌جاری چهار هزار نفر از اولیاء بیسواد و کم‌سواد در لرستان باسواد شدند، عنوان کرد: در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی سوادآموزی استان اطلاعات اسمی ۷۰۰ هزار نفر از زنان و مردانی که از سال ۵۳ تا ۷۸ مدرک پنجم ابتدایی گرفته‌اند ثبت شده و این اطلاعات به روز شدند.
وی با بیان این‌که شتاب‌بخشی سوادآموزی در لرستان به‌خوبی پیش رفته است، تصریح کرد: در راستای تعمیق سواد و کمک به مادام‌العمر شدن سواد در نظر داریم طی هفته سوادآموزی ۲۴ مرکز محلی یادگیری را با پشتوانه مصوبه هیئت وزیران در استان راه‌اندازی کنیم.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان افزود: در این مراکز علاوه‌بر آموزش سواد پایه سعی می‌شود مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی و آموزه‌های دینی و مذهبی را با استفاده از کارشناسان مجرب ارائه دهیم.
منبع:روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان
captcha