آغاز طرح برخورد با آرایشگاه‌های غیرمجاز در مازندران
کد خبر: 3556800
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

آغاز طرح برخورد با آرایشگاه‌های غیرمجاز در مازندران

گروه اجتماعی: مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از آغاز طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی مازندران مهدی عباسی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از آغاز طرح برخورد با آرایشگاه‌های زنانه غیرمجاز خبر داد و گفت: طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه  و لوازم آرایشی و بهداشتی در مازندران آغاز شد.
وی افزود: این طرح با هدف برخورد با آرایشگاه‌های غیرمجاز و جمع‌آوری لوازم آرایشی و بهداشتی  قاچاق درآرایشگاه‌های مجاز و نظارت بر نرخ‌ نامه‌ها، فعالیت و ساماندهی این واحدها  انجام می‌شود.
عباسی با تاکید بر اینکه کلیه آرایشگاه‌های مجاز استان مکلف هستند تمامی مقررات صنفی را رعایت کنند، تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه تخلف صنفی با این افراد قاطعانه برخورد خواهدشد. 
عباسی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در جامعه ما معضل است آرایشگرانی هستند که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند و از لوازم آرایشی، بهداشتی غیرمجاز و قاچاق استفاده می‌کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: بر اساس آمار ماخوذه تعداد 4 هزار و 519 واحد آرایشگاه مجاز و یکهزار و 33 واحد غیرمجاز در استان فعالیت دارند.
وی افزود: هماهنگی لازم با دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی انجام شد و شعبه ویژه‌ای در تعزیرات حکومتی تخصیص داده شده که در صورت دریافت گزارش شعبه مربوطه خارج از نوبت به گزارش رسیدگی و رای مقتضی را صادر می‌کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 164 فقره پرونده تخلف آرایشگران به شعب تعزیرات  ارسال شد که از این تعداد 157 فقره رسیدگی و مختومه و متخلفین به مبلغ 356 میلیون و 734 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

captcha