جلسه قرآن «محمدرضا فلسفی» با حضور متولدین 1300 تا 1392 + صوت و عکس
کد خبر: 3557097
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

جلسه قرآن «محمدرضا فلسفی» با حضور متولدین 1300 تا 1392 + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه آموزش قرآن محمدرضا فلسفی، مدرس قرآن، در مسجد سید‌الشهدا(ع) با حضور قاریانی از سنین مختلف و در محله‌ای قدیمی که یکی از دروازه‌های ورودی به تهران بوده است، برگزار شد.

محمدرضا فلسفی معلم قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن محمدرضا فلسفی، مدرس قرآن، شب گذشته ششم دی ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد سید‌الشهدا(ع) واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان بریانک، خیابان هفت‌چنار، روبروی پارک هفت‌چنار برگزار شد.

در این جلسه قرآن، تمامی اعضای جلسه با میکروفون گردان جلسه به صورت ترتیل تلاوت کردند و فلسفی نکات متناسب با سطح هر فرد را متذکر شد. همچنین، قاریانی که تلاوت تقلیدی تمرین کرده بودند، در جایگاه تلاوت حضور یافته و به ارائه تلاوت تقلیدی می‌پرداختند.

//جلسه قرآنی با حضور متولدین 1300 تا 1392+صوت و عکس

سینا اسکندری‌زاده، یکی از قاریان جوان این جلسه قرآن بود که آیاتی از کلام الله مجید را به تقلید از استاد محمد صدیق منشاوی، تلاوت کرد. سعیدی‌زاده، تلاوت قرآن کریم را یکسال است که آغاز کرده است و پیشرفت چشمگیری در این مدت کوتاه داشته است. محمدرضا فلسفی ضمن تشکر از تلاوت خوب اسکندری زاده، داستان تمرین این قاری جوان را بازگو کرد که بسیار جالب بود. اسکندری‌زاده به دلیل سکونت در آپارتمان، فضای تمرینی مناسبی نداشت و بعضا مورد اعتراض همسایگان قرار می‌گرفت؛ به همین دلیل تصمیم گرفت تا کمد خانه را خالی کرده و در داخل کمد به ادامه تمرینات خود بپردازد.

فلسفی با بیان این همت و تلاش اسکندری‌زاده، عنوان کرد: اگر روزی 10 دقیقه تلاوت های تقلیدی را با دقت و دقیق، بشنوید و تمرین کنید، به موفقیت خواهید رسید.

از دیگر بخش‌های این جلسه قرآن، خواندن معانی قرآن کریم و بیان نکات تفسیری سور قرآن کریم بود که فلسفی در این بخش، گفت: لقب سوره مبارکه صافات، «سلام» است، به دلیل اینکه بیشترین لفظ سلام در این سوره قرآن کریم آمده است.

از جمله نکات جالب این جلسه قرآن، حضور قاریان از سنین مختلف، از متولد سال 1300 تا 1392 است که پای رحل قرآن نشسته و به تلاوت و استماع قرآن کریم می‌پردازند.

//جلسه قرآنی با حضور متولدین 1300 تا 1392+صوت و عکس

همچنین، حضور خانواده ای قرآنی در این جلسه، بسیار قابل تقدیر بود که همه اعضای خانواده در جلسه قرآن حضور پیدا کردند و هر کدام متناسب با سطح خودشان، به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

این جلسه که در شش ماهه ابتدایی سال، دو ساعت پس از اذان مغرب و عشاء تشکیل می‌شود، در آن رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، همچنین ترجمه و تفسیر به صورت مناسبتی در سطوح مبتدی، پیشرفته و تخصصی ارائه می‌شود.

//جلسه قرآنی با حضور متولدین 1300 تا 1392+صوت و عکس

این جلسه حدود هشت سال است که از برپایی آن می‌گذرد. بانوان نیز با حضور در این مسجد، می‌توانند از مباحث و نکاتی که در این جلسات ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

تلاوت سینا اسکندری‌زاده

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha