رقابت جدی بلاروس در بازار حلال حاشیه خلیج فارس
کد خبر: 3557177
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

رقابت جدی بلاروس در بازار حلال حاشیه خلیج فارس

گروه بین‌الملل: کارخانه‌های بلاروس برای تسلط بر بازار حلال کشورهای حاشیه خلیج فارس، رقابتی جدی را آغاز کرده‌اند.

رقابت جدی بلاروس در بازار حلال حاشیه خلیج فارس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس در خبری به ایکنا اعلام کرد: ایگور بانداریف، معاون سفیر بلاروس در امارات  متحده عربی در جریان سمینار «گواهینامه و محصولات حلال» که در وزارت کشاورزی بلاروس در مینسک برگزار شد، گفت: در اختیارداشتن گواهینامه «حلال» امکان ترویج تدریجی محصولات بلاروسی در بازار امارات متحده را فراهم می‌کند.
معاون سفیر بلاروس در امارات افزود:  شرکت‌های بلاروسی تولیدکننده باید به صورت جدی بر روی موضوع ترویج محصولات خود در بازار امارات کار کنند.
وی تصریح کرد: در 20 سال اخیر زیرساخت‌های بندری امارات متحده رشد داشته است و امکان صادرات مجدد محصولات بلاروسی از طریق امارات به کشورهای ثالث در خاورمیانه مانند هند، عراق، ایران و پاکستان وجود دارد.
 بانداریف همچنین یادآور شد: در حال حاضر چندین کارخانه بلاروسی تلاش برای دریافت گواهینامه حلال را آغاز کرده‌اند.  
شرکت اماراتی «RACS» برگزارکننده سمینار مذکور در مینسک بود. در این سمینار نمایندگان 40 شرکت و کارخانه بلاروسی حضور داشتند تا اطلاعاتی درباره بازار کشورهای حوزه خلیج فارس کسب کنند.
حامد جمال، رئیس شرکت RACS اعلام کرد که محصولات بلاروسی به دلیل کیفیت بالا در بازار امارات متحده متقاضی زیادی دارد.
به گفته رئیس شرکت RACS دورنمای همکاری‌های میان بلاروس و امارات در صادرات آب و محصولات کشاورزی حلال به ویژه گوشت و مرغ از بلاروس به امارات است.  
در پایان سمینار محصولات «حلال»، یادداشت تفاهم همکاری میان «مرکز ملی بازاریابی و مطالعه قیمت‌ها»ی بلاروس و شرکت RACS در راستای افزایش حجم محصولات صادراتی بلاروس به امارات امضا شد.
captcha