ضوابط پژوهشی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
کد خبر: 3557785
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

ضوابط پژوهشی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

گروه سلامت: ضوابط بخش پژوهشی بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت از سوی معاونت فرهنگی- دانشجویی این وزارت خانه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضوابط بخش پژوهشی بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت از سوی معاونت فرهنگی- دانشجویی این وزارتخانه اعلام شد.
بخش پژوهشی این جشنواره شامل مقاله‌نویسی، طرح پژوهشی، ترجمه و تألیف کتاب در حوزه قرآن، حدیث و سلامت است.
در بخش ترجمه کتاب، ترجمه از هر زبانی به زبان فارسی امکان پذیر است و در بخش تألیف و ترجمه کتاب ارسال طرح پژوهشی و پایان‌نامه مورد قبول نبوده و اثر مربوطه باید با اخذ مجوزهای قانونی چاپ شده باشد.
شرکت‌کنندگان در این بخش تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال 96 مهلت دارند تا فایل pdf کتاب خود را علاوه بر بارگذاری از طریق سامانه جشنواره، به دبیرخانه جشنواره در  دانشگاه‌ خود، تحویل نمایند و سپس دانشگاه‌ها آثار را پس از دسته‌بندی برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ همچنین طرح ارسالی باید مورد تأیید معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه قرار گیرد.
شیوه نامه نگارش مقالات
در تدوین مقالات رعایت موارد زیر لازم است:
عنوان مقاله: ناظر به موضوع تحقیق، به صورت کوتاه و رسا درج گردد.
مشخصات نویسنده به صورت نمونه ذکر گردد: ذکر نام ونام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان به همراه ایمیل و شماره تلفن تماس؛
چکیده: قریب ۱۰۰- ۱۵۰ کلمه به زبان فارسی (به گونه ای که نمایان‌گر شرح مختصر و جامعی از محتویات نوشتار شامل بیان مسئله، هدف، ماهیت پژوهش و نکته‌های مهم نتیجه بحث باشد).
کلیدواژه‌ها: حداکثر تا ۶ واژه (از میان کلماتی که نقش نمایه و فهرست را ایفا می‌کنند و کار جستجوی الکترونیکی را آسان می‌سازند)
مقدمه: در آن به هدف پژوهشگر از پژوهش و انتشار آن و نیز به زمینه‌های قبلی پژوهش و ارتباط آنها با موضوع نوشتار به صورت واضح اشاره شود.
بدنه اصلی مقاله
الف) بدنه مقاله که متن اصلی است، مشتمل بر فصول مختلف است که هر فصل نیز در درون خود زیرفصل‌های دیگری دارد که این زیرفصل‌ها هر کدام مشتمل بر چندین پاراگراف است، به گونه‌ای که هر پاراگراف حاوی یک موضوع مشخص می‌شود.
ب)  هر دسته از موضوعات مرتبط در ذیل یک عنوان در زیرفصلی خاص قرار گیرند.
پ) هر دسته از عناوین، ذیل عنوان کلی‌تر به عنوان فصل قرار گیرند به نوعی که مجموعه مقاله از یک شاکله منسجم چند فصلی برخوردار بوده و تقدیم و تأخیر مطلب در آن رعایت شده باشد.
نقل قول مستقیم: در مواردی که مطلبی عیناً از منبعی نقل می‌شود، ابتدا و انتهای مطلب، گیومه«» قرار داده شود. نقل به مضمون و کپی عینی مطلب از کتابی نیازی به درج گیومه ندارد.
ارجاع درون متن: هر مطلب نقل شده باید به منبعی ارجاع داده شود .به جای ذکر مراجع در پاورقی یا پایان هر مقاله، در پایان هر نقل قول مستقیم یا غیر مستقیم، مرجع مورد نظر بدین صورت ذکر می‌شود: (نام خانوادگی مؤلّف، سال انتشار، شماره جلد و صفحه) مثال: (طباطبائی، ۱۳۸۰ ، ج ۱، ص۲۰۰) و اگر به چند صفحه از یک منبع استناد داده می‌شود شماره صفحات از سمت راست به چپ و با گذاشتن علامت(صص) تنظیم گردد؛ مثلا: (طباطبائی، ۱۳۸۰ ، ج ۱) در صورتی که نام خانوادگی مؤلّف، مشترک است باید اسم وی هم مورد اشاره قرار گیرد. اگر از یک نویسنده در یک سال، دو اثر یا بیشتر منتشر شده و در مقاله مورد استفاده قرار گرفته است، با آوردن حروف الفبا بعد از سال انتشار میان دو اثر تفکیک صورت می‌گیرد. اگر از یک نویسنده بیش از یک اثر استفاده شده است، ذکر منبع بدین شکل صورت می‌گیرد: (نام خانوادگی، سال انتشار اثر اوّل، شماره جلد و سال انتشار اثر دوم، شماره جلد و صفحه) اگر مؤلفان یک اثر بیش از سه نفر باشند، فقط نام خانوادگی یک نفر آورده می‌شود و با ذکر واژه«دیگران» به سایر مؤلفان اشاره می‌گردد.
نتیجه: حدود ۱۰۰-۲۰۰ کلمه، حاوی جمع بندی و خلاصه گیری از مهم‌ترین مسائلی که نویسنده آنها را در مقاله‌اش به طور مستند شرح و بسط داده است.
فهرست منابع: کتب و مقالاتی که نویسنده در مقاله‌اش به آنها استناد نموده و یا از آنها نقل مطلب کرده است.  فهرست منابع در پایان مقاله و در صفحه‌ای جداگانه بر اساس حروف الفبا (نام خانوادگی مؤلف) با دستورالعمل زیر تنظیم گردد.
 کتاب: نام خانوادگی، نام(سال انتشار)، عنوان کتاب، نام مترجم، محل نشر، ناشر. ضمناً نام کتاب با فونت Italicو Bold تایپ گردد.
مقاله: نام خانوادگی، نام(سال انتشار)، «عنوان مقاله»، نام مجله، شماره مجله. عنوان مقاله داخل گیومه و نام مجله با فونت  Italicو Bold تایپ گردد.
پایان نامه: نام خانوادگی، نام(سال دفاع)، «عنوان پایان نامه»؛ پایان نامه کارشناسی ارشد/ دکتری، رشته، دانشکده، دانشگاه. عنوان پایان نامه داخل گیومه و نام مجله با فونت  Italicو Bold تایپ گردد.
در صورت عدم تعیین برخی مشخصات،  از الفاظ«بی‌جا» برای (بدون محل نشر)، «بی‌نا» برای (بدون ناشر)، «بی‌تا» برای(بدون تاریخ) استفاده شود.
مقاله نباید در جشنواره‌ دیگری حائز رتبه شده باشد. همچنین در هیچ یک از مجلات علمی منتشر نشده باشد؛ ضمن آنکه تهیه مقاله توسط یک یا چند نفر بلامانع بوده اما تنها یک نفر مجاز به ثبت نام در سامانه خواهد بود و در صورت برگزیده شدن مقاله در جشنواره، از همه نویسندگان تقدیر بعمل خواهد آمد.

captcha