پیام وزیر ارشاد به هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین
کد خبر: 3558345
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

پیام وزیر ارشاد به هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین

گروه هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌مناسبت برگزاری هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، متن این پیام به شرح زیر است.

«بسمه تعالی

نماز، زیباترین جلوه نیایش و شیرین‌ترین طعم ستایش معبود است که رهاورد آن معراج در ساحت تفکر و معرفت الهی و شستشوی غبار جان در اقیانوس معنویت است.

تجلی نیایش به زبان هنر و به‌کارگیری ابزار‌های رسانه‌ای در انتقال مفاهیم ناب انسانی و آموزه‌های ارزشمند دینی، قدرت انتقال و فهم این مفاهیم را دوچندان و بستر مناسبی را برای نهادینه‌سازی فضایل اخلاقی در جامعه فراهم می‌کند.

اینک چنین امکانی در دسترس جوانان هنرمند و سینماگران متعهد قرار گرفته تا به بهترین وجه ممکن از آن بهره‌گیری نموده، به گسترش فرهنگ نماز و نیایش و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه یاری رسانند.

به‌کارگیری  فناوری‌های نوین ارتباطی و ابزار‌های رسانه‌ای، به‌ویژه هنر سینما با دامنه گسترده و روزافزون مخاطبان آثار هنری در مسیر قوام بخشیدن به فرهنگ ایرانی- اسلامی، گام موثری است که با همت هنرمندان متعهد این سرزمین وبا شکیبایی عاشقانه و نگاه هنرمندانه آنان برداشته می‌شود و پیمودن راه ناهموار وصال در طریق روشن دانایی، آگاهی و رستگاری هموار می‌گردد.

برگزای «هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین» در ساحت ملکوتی حریم کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) رویداد ارزشمندی است که باید آن‌را ارج نهاد و از این فرصت معنوی مغتنم به بهترین نحو برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و معنویت نهفته در نماز و نیایش استفاده نمود.

امید آن دارم همه هنرمندان، به‌ویژه سینماگران جوان و جوانان علاقه‌مند به سینما، از برکات این رویداد ارزشمند هنری بهره‌مند شوند و نور جاویدان نیایش با پروردگار بر جسم و جانشان بتابد».

یادآور می‌شود، این جشنواره ۱۵ تا ۱۷ دی ماه در شهر قم برگزار خواهد شد.
captcha