سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیام‌های حیاتی برای موفقیت کشور دارد
کد خبر: 3558524
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیام‌های حیاتی برای موفقیت کشور دارد

گروه اقتصاد: ایروانی اظهار کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی 24 بند است و هر بند پیامی برای موفقیت دارد که باید بررسی شوند و از آن طریق شاخص‌های لازم برای برنامه‌های اقتصادی را تهیه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز یکشنبه 12 دی ماه، در همایش مالی اسلامی به بحث درباره اهمیت توجه به نهادها و بازارهای مالی در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: در بند یکم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به اهمیت توجه به نظام مالی در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخته شده و آمده است که به منظور تامین شرایط و فعال‎سازی کلیه امکانات مالی برای توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی باید همکاری‌های جنبی تسهیل شده و نقش طبقات کم درآمد و متوسط در اقتصاد ارتقاء یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: با این روش هیچ مسئله‌ای مورد غفلت قرار نمی‌گیرد و این بند پیام‌های اساسی دارد و باید روشن شود که نقش‎آفرینان اصلی آن چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به تأمین مالی خرد بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل سازمان ملل هم سال 2005 سال تامین مالی خرد نامگذاری کرد اما ما به این مسئله توجه نکردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در بند دوم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به پیشتازی اقتصاد دانش‎بنیان اشاره شده است و تحقق این مسئله باید از راه نهادسازی‌های مالی باشد؛ سه دهه است که در بودجه‌های جاری در بخش آموزش هزینه کرده‌ایم که اکنون لازم است نتایج آن را ببینیم.

ایروانی تاکید کرد: خوشبختانه چند روز قبل آئین رونمایی از صندوق‌های خطرپذیر انجام شد اما اگر نقشه راهی باشد که این صندوق‌ها به چه صورتی فعالیت می‌کنند موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های وقفی، اوراق قرض الحسنه، وام‌های مستقیم دولت و ضمانت وام‌های بانکی توسط دولت از جمله مسائلی هستند که باید توجه بیشتری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به آنها صورت گیرد.

captcha