معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی، شرایط دارد
کد خبر: 3558571
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی، شرایط دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون مالیاتی مرکز استان خوزستان با بیان اینکه معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی دارای شرایطی است، گفت: این موضوع شروط خاص خود را دارد، مؤسسات باید حداقل‌ها را رعایت کنند تا تسهیلاتی در سازمان امور مالیاتی به آن‌ها واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مهدی اسمعیل‌بخش، معاون مالیاتی مرکز استان خوزستان در جلسه شورای قرآن استان که امروز یکشنبه، 12 دی‌ماه در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در قانون امور مالیاتی در بند ل ماده 139 فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی و قرآنی ذکر شده است که مشمول معاف از مالیات می‌شوند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شروط خاص خود را دارد که مؤسسات باید حداقل‌ها را رعایت کنند تا تسهیلاتی در سازمان امور مالیاتی به آنها واگذار شود. این شروط شامل ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، ارائه ترازنامه با سود و زیان و مستندات است. در صورتی که این شرایط وجود نداشته باشد ماه هیچ راهکاری برای کمک به مؤسسات نداریم.

اسمعیل‌بخش گفت: همچنین طبق اساسنامه قانون و بند هـ ماده 139 عنوان فرهنگی، عملی و دینی ذکر شده است که مخصوص مؤسسات خیریه عام‌المنفعه است که البته این مؤسسات باید مجوزشان را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های مرتبط با آن گرفته باشند.

معاون مالیاتی مرکز استان خوزستان گفت: بر اساس آنچه که گفته می‌‌شود مقرر شده مؤسسات قرآنی مجوزی واحد را دریافت کنند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دستگاه‌هایی را که مجوز مؤسسات قرآنی را صادر می‌کنند به سازمان امور مالیاتی اعلام کند تا ما بتوانیم به آنها تسهیلات مالیاتی ارائه کنیم. در غیر اینصورت بر اساس آنچه که در قانون آمده است مؤسساتی که مجوز خود را از نهادی به غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته باشند معاف از مالیات نمی‌شوند.

محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در توسعه امور قرآنی در طول سال‌های اخیر بیشترین فعالیت را داشته گفت: 57 دارالقرآن به صورت فعال در استان خوزستان به ارائه آموزش‌های قرآنی می‌پردازند.

وی گفت: همچنین علی‌رغم مشکلات اعتباری اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خوزستان در طول سه سال اخیر رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

تقی‌زاده گفت: فصل نخست زندگی اجتماعی فرزندان ما باید با پرداختن به هویت دینی، مذهبی و فرهنگی شکل بگیرد. توصیه می‌کنم عمیق‌تر و فراتر از سطح آموزش به فرهنگ قرآنی نگریسته شود و کارگروه‌هایی تشکیل شده تا کار همچون گذشته معطل نماند.

captcha