برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در مشهد
کد خبر: 3560060
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در مشهد

گروه فرهنگی: اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر، شامگاه، ۱۶ دی‌ماه در تالار روزنامه قدس برگزار شد و با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «ابوذر»، شب گذشته، ۱۶ دی‌ماه در تالار روزنامه قدس در مشهد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم آخرین تلاوت مهاجر الی‌الله، شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر پخش شد، سپس محمد آصفی، رئیس شورای عالی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، اظهار کرد: اصحاب رسانه در خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی قرار دارند و همیشه ثابت کرده‌اند به عنوان سربازی جان بر کف، به وظایف انقلابی خود به نحو شایسته‌ای عمل می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه ارتقا و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی از رسالت‌های امروز اصحاب رسانه است، ابراز کرد: چون جهان، تشنه گفتمان انقلابی ما است، باید به صورت شبانه‌روزی وقت بگذاریم تا گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل گسترش، تبیین و عملیاتی شود.
آصفی با اشاره به تلاش دشمن برای نرسیدن صدای انقلاب به جهانیان، یادآور شد: در مقابل این گفتمان، شیاطین بسیج شده‌اند تا این صدای همنوا به گوش مردم تشنه این گفتمان نرسد.
رئیس شورای عالی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین باید با سامان‌دهی و سازماندهی همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خودمان را مجهز کرده و در خط مقدم جنگ نرم این پیام را به گوش جهانیان برسانیم.
در ادامه عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی، با اشاره به هدف اصلی برگزاری جشنواره ابوذر، اظهار کرد: هدف اصلی این جشنواره در راستا تقویت رسانه‌ها، خبرنگاران و تشویق اهالی رسانه در جهت گسترش این قشر، شروع به کار کرده است.  
وی با بیان اینکه افراد زیادی برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند، ادامه داد: با توجه به حضور خبرنگاران و رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم، رسالت فعالان رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگری مهم‌تر و حساس‌تر شده است.
محمدیان با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌ها در ترویج آرمان‌ها و معیارهای انقلاب اسلامی بسیار مؤثر است، ابراز کرد: تولیدات رسانه‌ها در این حوزه به پویایی جامعه و نشان دادن راه درست به مردم مؤثر خواهد بود.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ابوذر، بیان کرد: دو ماه از اعلام فراخوان جشنواره گذشته است و در این مدت یک هزار و ۵۷ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال شد که از این تعداد ۳۵ اثر تحسین شدند و از این تعداد نیز ۲۲ اثر توسط هیأت داوران برگزیده شدند.
همچنین مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از افراد در داخل و خارج از کشور ادعا ملی‌گرایی و وطن‌پرستی دارند، گفت: وطن‌پرستی شاخصه‌هایی دارد که نخستین ویژگی آن وطن‌پرستی نگهبانی و نگهداری از خاک کشور است.
وی با طرح این سوال که وطن‌پرستان چه زمانی وقتی خاک کشور به خطر افتاد در عرصه حاضر شده‌اند؟، افزود: تعدادی مجاهد «باموالهم و انفسهم»، هزار شهید مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس جان خود را کف دست گذاشتند، خون ریختند و مجاهدت کردند، هم اکنون ما نیز به رجزخوانی آن‌ها پرداخته‌ایم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رجز بی‌پشتوانه معنا ندارد، تصریح کرد: قطعا حکومت اسلامی در جاهایی آن‌قدر محکم و مقتدر ایستاده که ما اینجا رجزخوانی می‌کنیم.
وی یادآور شد: کسی که می‌خواهد حمله کند تعارف ندارد، آن‌هم داعش که خون شیعه را مباح و حلال می‌داند، قطعا افرادی همچون شهید خزائی و جهانی می‌توانند ادعا وطن‌پرستی کنند نه کسانی که در هوای بارانی لندن در استودیو BBC هر روز به ملت خود توهین و نسخه ملی‌گرایی می‌پیچند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور برخی روشنفکران در داخل کشور، ابراز کرد: این افراد در تریبون‌های مختلف سخن از وطن‌پرستی و ملی‌گرایی می‌زنند اما به محض اینکه فرزند عزیزشان برای خدمت سربازی به منطقه کرمانشاه اعزام می‌شود، همه تلاش خود را به کار می‌گیرند که یا معاف و یا به تهران منتقل کنند، زیرا در این مناطق جنگ بوده و امنیت وجود ندارد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا عیار ملی‌گرایی و وطن‌پرستی در استودیو بی‌بی‌سی رقم نمی‌‌خورد، اظهار کرد: این عیار در سرزمین حلب، شام و تهران رقم می‌خورد.
بذرپاش یادآور شد: اگر خواستید ادعای وطن‌پرستی کنید ابتدا چند نفر از شهدا و جانبازان و زمانی که خون دادید و هزینه برای انقلاب و نظام دادید را برای مردم بگویید بعد ادعای ملی‌گرایی و وطن پرستی کنید.
یادآور می شود، در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر تقدیر صورت گرفت.
captcha