ایجاد دانشکده ادیان و مذاهب اسلامی در دانشگاه ارومیه
کد خبر: 3560520
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
حب‌نقی خبر داد:

ایجاد دانشکده ادیان و مذاهب اسلامی در دانشگاه ارومیه

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه ارومیه از تاسیس دانشکده ادیان و مذاهب اسلامی خبر داد و گفت: اساس کار این دانشکده براساس پژوهش علمی خواهد بود تا بتوانیم از فضای احساسی به علمی قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، رحیم حب‌نقی رئیس دانشگاه ارومیه صبح امروز 18 دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دانشکده ادیان و مذاهب در محل دانشکده ادبیات و علوم انسانی در آینده نزدیک ایجاد می‌شود.
وی به فعالیت‌های امور فرهنگی در سطح دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری نماز جماعت در دانشگاه با بیشترین تعداد جمعیت جوان نسبت به جمعیت در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه دانشگاه جامعه کوچک و نماینده بزرگ است، گفت: سه سال است که دوشنبه هر هفته مسائل دینی و فرهنگی دانشگاه با تشکیل جلسه بررسی می‌شود.
وی به چشم‌انداز 10 ساله دانشگاه اشاره کرد و ارتقاء دانشگاه از نظر علمی و فناوری به‌ خصوص در زمینه مصرف صحیح آب، داشتن برنامه کاربردی دانش فنی و ایجاد گفتمان صداقت و امانتداری با محوریت تاکید بر نشاط و شادابی در محیط دانشگاه را از مهمترین استراتژی‌های‌ دانشگاه در افق 10 ساله بیان کرد.
وی گفت: سه تشکل سیاسی فرهنگی، سه هیات مذهبی، 38 نشریه دانشجویی، 57 اردوی مجزای پسر و دختر، 16 نمایشگاه، 25 فعالیت قرآنی، 17 کرسی آزاد اندیشی، 44 انجمن علمی و 14 کانون فرهنگی مذهبی دانشجویی در دانشگاه ارومیه فعال هستند.
وی با ابراز رضایت از فعا‌لیت‌های صورت گرفته در مدیریت جدید ابراز کرد: با وجود کمبود منابع مالی توانستیم پروژه دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و اقتصاد را که از رشد 45 درصدی برخوردار بود را به 99 درصد برسانیم که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
حب‌نقی ادامه داد: درصددیم دانشکده فناوری‌های پیشرفته، دانشکده شیمی را در محیط دانشگاه ایجاد کنیم و همچنین دانشکده ادبیات و علوم انسانی داخل شهر را به نازلو منتقل کنیم.
وی گفت: در مدیریت جدید توانستیم پروژه ساختمان علم و فناوری را تکمیل و تحویل دهیم و همچنین پروژه رفاهی در تهران با صرف 36 میلیارد تومان اعتبار بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پروژه پیراپزشکی مهاباد که 28 سال قبل رها شده بود با مذاکرات صورت گرفته به ادبیات اختصاص یافت، گفت: تکمیل گلخانه هزار متری در نازلو، اختصاص زمین چمن برای استفاده ورزشی در سال آینده،تاسیس مجموعه مطالعات دریاچه ارومیه، واگذاری 17 هکتار زمین برای مستقر شدن پارک علم و فناوری از جمله اقدامات صورت گرفته در مدیریت جدید است.  
رئیس دانشگاه ارومیه به نقطه قوت برجام اشاره کرد و گفت: برجام باعث شد رابطه ایران با دنیا عادی شود.

captcha