هفته‌ای که به نام قرآن در لرستان رقم خورد
کد خبر: 3560838
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

هفته‌ای که به نام قرآن در لرستان رقم خورد

گروه فعالیت‌های قرآنی: برای اولین‌بار در تاریخ لرستان یک هفته به‌نام قرآن در لرستان رقم خورد و طی این هفته برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های قرآنی حال و هوای خاصی به استان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، 14 تا 19 دی‎ماه امسال به نام هفته قرآن و عترت لرستان نام‌گذاری شده بود طی این هفته شاهد برگزاری برنامه‌ها، محافل قرآنی، جشنواره‌های مختلف با موضوع قرآن و عترت در استان بودیم.
برخی از شهرستان‌های استان لرستان نیز از این هفته مبارک بی‌نصیب نمانده و میزبان برخی جشنواره‌ها شدند از جمله شهرستان کوهدشت که میزبان جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت شد و شهرستان بروجرد که میزبان جشنواره صنایع دستی چوبی و فلزی قرآن و عترت شد.
در این هفته قرآنی شاهد گردهمایی جامعه قرآنی لرستان بودیم برگزاری تفسیر قرآن با حضور جامعه قرآنی لرستان در محضر نماینده ولی‏فقیه در لرستان حال و هوای این هفته قرآنی را قرآنی‎‌تر کرد.
هنرمندان در این هفته آثار خود شامل شعر، خوشنویسی، نقاشی، صنایع دستی، تئاتر، فیلم را به نمایش گذاشتند تا به مردم بگویند همه کار و هنری می‎تواند قرآنی باشد و قرآن فقط قرائت و تلاوت و خواندن نیست.
در این هفته محافل قرآنی در سطح شهر نیز برگزار شد و طنین خوش قرآن فضای استان ما را عطرآگین کرد تا شاید که همه ما بتوانیم به قرآن این کتاب آسمانی تمسک بجوییم و بتوانیم راه و مسیر صحیح زندگی خود را از لابه‌لای آیات این کتاب مقدس پیدا کنیم و آن‌را توشه راهمان سازیم.
امروز این هفته قرآنی به کارش خاتمه داد درمراسمی جامعه قرآنی لرستان اعم‌از قاریان، اساتید، حافظان، کودکان و نوجوانان قرآنی، هنرمندان قرآنی گرد هم آمدند تا این اختتامیه آغازی باشد برای این‌که همه روزهای‌مان قرآنی باشد و بگوییم که قرآن همیشه در وجودمان زنده و جاودان و درس زندگی برای ماست.
چه‌قدر مجلسی که به نام قرآن باشد و شرکت‌کنندگان در آن قرآنی باشند باصفا و صمیمیت است فعالان قرآنی گرد هم آمده بودند تا تجلیلی به پاس فعالیت‌های قرآنی‌شان از آنان شود در صورتی‌که برگزاری همین هفته قرآنی برای جامعه قرآنی استان ما بزرگ‌ترین تجلیل و قدردانی بود.
مراسم اختتامیه با نوای ملکوتی اذان و صوت دلنشین مهدی پاپی، قاری مشهور و معروف لرستان آغاز شد و همه فعلان قرآنی به احترام سرود جمهوری اسلامی به پا خاستند تا با این به پا خاستن احترامی گذارده باشند به انقلاب اسلامی که توانست قرآن را در دل‌ها و روح ملت و حتی مردم دنیا زنده و جاوید کند.
در این محفل قرآنی استاد و شاگرد در کنار هم بودند گاهی شاگرد به احترام استاد از جای برمی‎خواست و گاهی هم استاد به احترام شاگرد، هرچه بود محبت و همدلی بود که این همدلی و صفا و صمیمیت به برکت قرآن بود.
دراین محفل قرآنی سخنرانان ازجمله حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حبیب‌الله خجسته‌پور، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان هرچه گفتند از قرآن و عترت بود این‌که قرآن و عترت چه‌قدر اهمیت دارد این‌که قرآن و عترت با هم پیوند ناگسستنی دارند این‌که با قرآن و عترت است که انسان می‎تواند رستگار و سعادتمند باشد درست مثل جامعه قرآنی لرستان که امروز دراین محفل قرآنی گرد هم آمده بودند و چهره‌های نورانی و باصفا و صمیمیت‌شان گویای این بود که قرآن چه‌قدر توانسته در آنان تاثیر مثبت داشته باشد.
در این برنامه قرآنی گروه تواشیح و هم‌خوانی نجم‌‌الهدی لرستان که تاکنون در بسیاری استان‌های کشور و حتی خارج از کشور و در کشورهای لبنان، عربستان، سنگال، امارات متحده، عراق، پاکستان، افغانستان، بلاروس، آفریقای جنوبی و ... اجرا داشته است، به اجرای برنامه تواشیح پرداختند و در ادامه عزت‌الله گوشه‌ای از قاریان ممتاز لرستان اجرای ابتهال‌خوانی داشت.
در پایان نیز به پاس قدردانی از گوشه‌ای از فعالیت‌های فعالان قرآنی و تلاشی که این فعالان قرآنی با دست، قلم و زبان خود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی فرهنگ قرآنی در قالب هنر داشته‌اند تجلیل شد.

captcha