آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دار فانی را وداع گفت/ حضور رئیس جمهور در بیمارستان/ اعلام زمان تشییع
کد خبر: 3560917
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دار فانی را وداع گفت/ حضور رئیس جمهور در بیمارستان/ اعلام زمان تشییع

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دلیل عارضه قلبی ساعتی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر امروز، 19 دی ماه در بیمارستان‌ شهدای تجریش تهران بستری شده بود دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.
علت درگذشت یار دیرین امام(ره)، انقلاب و رهبری، عارضه قلبی عنوان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، در اولین دقایق بستری شدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیمارستان، بر بالین ایشان حاضر شد و با ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، با چشمانی اشکبار بیمارستان شهدای تجریش را ترک کرد.
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از بیمارستان شهدای تجریش، به جماران منتقل شد و اعلام شد که مراسم تشییع پیکر ایشان روز سه شنبه 21 دی ماه برگزار می شود.
هم اکنون جمعیت زیادی از مردم در جماران حضور دارند و شخصیتهای مختلف لشکری و کشوری از جمله حجت الاسلام والمسلمین محمد گلپایگانی؛ رئیس دفتر مقام معظم رهبری، جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال ورود به این مکان هستند.
زندگینامه
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سال 1313 در روستای نوق در توابع رفسنجان به دنیا آمد و از عنفوان جوانی در حوزه علمیه به تحصیل علوم دینی پرداخت، و به درجه اجتهاد نائل گردید.
ایشان از سال 1337 تا دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در تمامی صحنه‌های مبارزاتی حضوری چشم‌گیر داشت، چنانکه دستگیری‌های مکرر در 7 دوره متناوب از سالهای 1337 تا 1357 در مجموع چهارسال و پنج ماه نتوانست در عزم ایشان بر تداوم نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) خللی ایجاد نماید.
در اینجا به برخی از زمینه‌های متنوع فعالیت‌های ایشان در قبل از انقلاب اشاره می‌شود:
ایراد سخنرانی‌های متعدد در مجامع مختلف بر ضد نظام ستم شاهی
تاسیس مکتب تشیع
ترجمه سرگذشت فلسطین
تألیف امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار
تالیف تفسیر راهنما
نشر مقالات گوناگون
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مؤثر و برجسته شورای انقلاب بوده و سپس فعالیت‌های خود را در عرصه‌های گوناگون پی‌گیری کرده‌اند، از جمله:
از اعضای حزب جمهوری
سرپرست وزارت کشور
ریاست مجلس شورای اسلامی
امام جمعه موقت تهران
جانشین فرماندهی کل قوا
نیابت ریاست مجلس خبرگان
ریاست جمهوری
ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی
ریاست شورای عالی امنیت ملی
آیت الله هاشمی رفسجانی در زمان ارتحال، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت. 
از جمله تألیفات وی می توان به اسرائیل و فلسطین، امیر کبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار، انقلاب یا بعثت جدید، آشنایی با تمدن و فرهنگ اسلامی، جهان در عصر بعثت، آزاد اندیشی اسلامی، روشن فکری دینی، فرهنگ قرآن: کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآن کریم، تفسیر راهنما: روشی نو در ارائه مفاهیم و موضوعات قرآن، عدالت اجتماعی «بخش اقتصاد» و برگزیده فرهنگ قرآن در ۴ جلد اشاره کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۲۱:۲۶
0
0
روحش شاد واقعا حيف شد مرد بزرگي براي انقلاب و نظام بود
captcha