تهيه اطلس فرهنگی برای معرفی كتابخانه‌های عمومی در رویداد مشهد 2017
کد خبر: 3561067
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

تهيه اطلس فرهنگی برای معرفی كتابخانه‌های عمومی در رویداد مشهد 2017

گروه فرهنگی: همزمان با ایام شروع پایتخت فرهنگی مشهد مقدس در جهان اسلام برنامه‌های انجام گرفته و طرح‌های پیشنهادی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این سال تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، همزمان با ایام شروع پایتخت فرهنگی مشهد مقدس در جهان اسلام برنامه‌های انجام گرفته و طرح‌های پیشنهادی این اداره کل در این سال تشریح شد.
این گزارش اضافه می‌کند، اداره کل كتابخانه‌های عمومی استان همانند ساير دستگاه‌های فرهنگی در موضوع رويداد بزرگ فرهنگی انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگ جهان اسلام فعال بوده و برنامه‌ها و طرح‌های پيشنهادی خود را پيش از اين به دبيرخانه شورای برنامه‌ريزی و هماهنگی مشهد 2017 ارسال نموده است كه بخشی از اين برنامه‌ها انجام و بخش ديگری نيز در حال انجام و پيگيری است.
برهمین اساس، از مهمترين فعاليت‌های اين اداره كل برای ورود به سال 2017 بهسازی و شاداب‌سازی كتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد است كه شامل اصلاح پيشخوان كتابخانه‌ها، شاداب سازی بخش كودك، اصلاح مخزن كتابخانه‌ها، اصلاح گرمايش و سرمايش كتابخانه و... است و در ماه‌های اخير اين اقدامات برای كتابخانه‌های ثارالله، دكتر شريعتی، شهيد باهنر، علامه طباطبائی، علامه طبرسی، شهيد ابوطالب اطهر، فردوسی، خواجه عبدالله انصاری و قائميه انجام شد.
همچنین، ايجاد بخش كودك ويژه در كتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد «كتابخانه ابوطالب اطهر، كتابخانه امام حسن عسگری(ع) و کتابخانه فرزانه جامع» و برگزاری دومين دوره مدرسه تابستانی خواندن در مشهد از جمله این برنامه‌ها بوده است.
تهيه پرچم روميزی با لوگوی مشهد 2017 برای تمامی كتابخانه‌های عمومی سطح شهر مشهد، برگزاری دومين نشست، از پژوهش تا عمل در مشهد مقدس، پايتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 و اخذ مجور عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد همزمان با روز شروع این رویداد فرهنگی، نصب تابلوهای راهنمای شهری چند زبانه با توجه به زبان‌های مصوب آيسسكو «عربی، فرانسه، انگليسی» برای راهنمایی به سمت كتابخانه و تابلو معرفی كتابخانه‌های عمومی چند زبانه است.
به همین خاطر، تهيه و تدوين طرح ايجاد بخش ويژه ملل در كتابخانه‌های عمومی شهر مشهد به مناسبت انتخاب مشهد پايتخت فرهنگ جهان اسلام در فاز اول و بين‌المللی كردن آن از طريق سازمان فرهنگ و ارتباطات در فاز دوم و توسعه كتابخانه‌های سيار در شهر مشهد، برگزاری نشست‌های بوم‌شناسی و مشهدشناسی به مناسبت مشهد 2017 در قالب نشست‌های كتابخوان، معرفی نسخ خطی و چاپ سنگی و نفايس موجود در كتابخانه‌های عمومی مشهد در قالب نمايشگاه‌های موضوعی، تهيه اطلس فرهنگی و بروشورهای چند زبانه برای معرفی كتابخانه‌های عمومی نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل به شمار می‌رود.
captcha