دغدغه آیت‌الله رفسنجانی، توسعه کشور بود
کد خبر: 3561508
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

دغدغه آیت‌الله رفسنجانی، توسعه کشور بود

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: نوشتن آثار و تألیفاتی مثل امیرکبیر و فلسطین توسط مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سنین جوانی و دوره طلبگی نشان از جهت‌گیری‌ها و دغدغه‌های آن مرحوم در جهت توسعه و آبادانی کشور داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین درجلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت یار دیرین امام راحل حضرت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی که شب گذشته در دفتر و امام‌جمعه قزوین برگزار شد اظهار کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از مبارزان سیاسی قبل از انقلاب بود و بیش از50 سال سابقه دوستی و همراهی با مقام معظم رهبری را داشت.
وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بود که در ورود حوزه‌های علمیه به مسائل روز و موضوعات سیاسی و اجتماعی نقش بسزایی داشت.
امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: مهم‌ترین کانون وحدت در جامعه، مقام معظم رهبری هستند و تعابیر و نوع نگاه آیت‌الله هاشمی نیز بر این امر دلالت داشت .
وی بیان کرد: اختلاف سلایق سیاسی نمی‌تواند مانع از تجلیل و قدردانی از خدمات و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باشد و امیدواریم مراسم وی بتواند به محور وحدت و همدلی در جامعه تبدیل شود.

ضرورت حفظ وحدت و همدلی مردم در مراسم رحلت آیت الله رفسنجانی

سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این جلسه گفت: برای معرفی شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اگر فقط به بیانات رهبر انقلاب بسنده کنیم حق مطلب ادا شده است.
وی افزود: وفاداری، سخت‌کوشی، ولایت‌پذیری، جسارت و شجاعت و حضور مؤثر در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور از جمله ویژگی‌های برجسته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و امروز جایشان در کشتی انقلاب خالی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان کرد: جامعه اسلامی از فقدان این شخصیت انقلابی متأثر است و سراسر کشور در غمی سنگین فرورفته است اما با انعکاس سجایای اخلاقی و مبارزات سیاسی ایشان می‌توانیم یادشان را زنده نگهداریم.
شاهرخی اظهار کرد: در برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از پیش‌قراولان نهضت اسلامی، یار امام و همراه رهبری بودند باید همدلی و وحدت بین گروه‌ها موردتوجه جدی قرارگرفته و محور کار باشد.
وی گفت: در این مراسم باید ابعاد مبارزاتی، سیاسی و ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی ایشان بازگو شود و تعابیری که در پیام تسلیت مقام معظم رهبری نمود دارد سرلوحه تحلیل و سخنرانی‌ها در خصوص شخصیت و اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی فرمانداران برای برگزاری مراسم بزرگداشت در سطح شهرستان‌ها و مناطق مختلف بیان کرد: فرمانداران در برگزاری مراسم لازم است با ائمه جمعه همکاری کنند و با مدیریت اصولی مراسمی درشأن این شخصیت انقلابی و مجاهد نستوه برگزار کنند.
شاهرخی گفت: در برنامه‌های گرامیداشت که با حضور مردم در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد باید چند محور موردتوجه قرار گیرد و  وحدت ملت، نقش ایشان در پیروزی و تداوم انقلاب بازگو شود.
وی عنوان کرد: وحدت و همدلی، باید محور برنامه‌ها باشد تا دشمن دنبال ایجاد تفرقه بین مردم نباشد لذا هر کس دلسوز نظام است باید مراقب رفتارهای تفرقه‌افکنانه بدخواهان نظام باشد و هوشیاری پیشه کند.
شاهرخی گفت: در همه برنامه‌ها سیاست دولت و نظام حفظ وحدت و آرامش و بیان خدمات ارزنده آیت الله هاشمی است و با برگزاری مراسم متمرکز در مرکز استان و شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه و فرمانداران دنبال ایجاد همدلی بیشتر بین مردم خواهیم بود.
captcha