خیران، سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند
کد خبر: 3561513
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

خیران، سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند

گروه اجتماعی: خیران را از جمله سرمایه‌های اجتماعی جامعه ذکر کرد و یادآور شد: ارزش سرمایه‌های اجتماعی بسیار بالاتر و والاتر از منابع مالی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه شهر اقبالیه استان قزوین، پیش از ظهر امروز در جمع خیرین استان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، به شرکت در کارهای خیر اشاره و اظهار کرد: مردم باید به جای مظاهر دنیوی در کارهای خیر از یکدیگر سبقت گیرند، چراکه ثواب آن بهشت برین است.
وی افزود: باز کردن گره مشکلات مردم از مهم‌ترین توفیقات الهی بوده و از مقدس‌ترین خدمات در جامعه اسلامی به شمار می‌رود.
فاطمیان عنوان کرد: خیران می‌توانند با رفع مشکلات مادی آموزش و پرورش، در تأمین تجهیزات و امکانات، آنان را یاری کنند تا مسئولان این نهاد نیز با خیال راحت در تربیت دانش‌آموزانی خلاق، ایده‌ پرداز و آینده‌ نگر گام بردارند.
این استاد حوزه علمیه قزوین خیران با دستان با سخاوت خود اقدامات ماندگار و ارزشمندی به یادگار گذاشته ‌اند که  چنین افرادی نزدیک‌ترین فرد به خداوند هستند و این حرکت ارزشمند موجب می‌شود خیران به بهشت نزدیک‌ تر شوند.
وی با اشاره به اینکه کار خوب را همه دوست داشته و می‌پسندند، ادامه داد: گرایش فطری انسان به کار خیر و گریختن از کار بد است؛ اما گاهی آثار و برکات کار خوب می‌تواند انگیزه را در شخص افزایش داده  و او را به انجام بیشتر و بهتر کار نیک تشویق کند.
امام جمعه شهرستان اقبالیه گفت: کار خیر و نیکی به دیگران در قالب عمل صالح موجب نورانیت در قیامت می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان با بیان اینکه انسان لازم نیست برای انجام کار خیر کارهای سنگینی را انجام دهد، عنوان کرد: خیررسانی به دیگران در اشکال گوناگونی شدنی است که از جمله آسان‌ترین و بهترین کارها می‌توان به خوشرویی و لبخند در برابر دیگران اشاره کرد.
منبع : خبرگزاری حوزه
captcha