حضور نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اعتماد مردم را بالا می‌برد
کد خبر: 3561545
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
معزی عنوان کرد:

حضور نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اعتماد مردم را بالا می‌برد

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مسئله هدایت و نظارت بر عملکرد را مهم‌ترین وظیفه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: این دو مسئولیت موجب افزایش اعتماد مردم به این جمعیت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حضور نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را موجب ایجاد تفاوت‌هایی در عمکرد این جمعیت برشمرد و گفت: تفاوتی که ایجاد شده در مأموریت‌هایی است که بر عهده این نمایندگی گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه هدایت کردن به سمت خیر، خوبی و نیکی و نظارت کردن وظایف عمده نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است، گفت: این دو مسئولیت موجب افزایش اعتماد مردم به این جمعیت می‌شود.

حجت‌الاسلام معزی ادامه داد: شاید در سایر کشورها نیز راهکارهایی برای ارتقای فکری، فرهنگی و نظارت بر هلال احمر باشد اما در ایران این اقدامات با فرهنگ ایرانی، انقلابی و اسلامی سازگارتر است.

وی در پاسخ به این سؤال که هنگامی که امدادگران ایران برای کمک به سایر کشورها می‌روند توصیه شما برای نشان دادن فرهنگ ایرانی اسلامی توسط آنها به جهانیان چیست؟ گفت: اقدامات هلال احمر ایران در سایر کشورها و خدمت به مردم دو بخش دارد یکی خدمت به انسان‌های نیازمند است و دیگری مسئله تبیین جایگاه ایران اسلامی است که نشان دهد ایرانی اسلامی تنها به فکر خودش نیست و به فکر دیگران هم هست. این مسئله همان دیپلماسی فرهنگی است که می تواند نقش عمده‌ای را در رابطه با رساندن فرهنگ ایران اسلامی و انقلابی به دیگر کشورها داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جمعیت هلال احمر به بیان یک خاطره پرداخت و گفت: یک پزشک ایرانی در یکی از کشورهای محروم به صورت داوطلبانه مشغول خدمت بوده و در ازای خدمت خود درخواست کرده است که نام درمانگاه آنجا را به نام امام حسین(ع) مزین کنند. در حالی که مردم آن منطقه شاید اصلاً امام حسین(ع) را نمی‌شناختند؛ ما چنین اقداماتی را ترویج و به عنوان الگو به سایر امدادگرانمان معرفی می‌کنیم.

captcha