توجه به مساجد، بزهکاری را در جامعه کاهش می‌دهد
کد خبر: 3562043
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین :

توجه به مساجد، بزهکاری را در جامعه کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: باید به مساجد روح تازه‌ای بدمیم و دمیدن این روح تازه هم مستلزم همکاری همه نیروها است چراکه اگر به مساجد توجه بیشتری شود، بزهکاری در جامعه کمتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی،مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین صبح امروز در دیدار با امام‌جمعه شهر نرجه شهرستان تاکستان بیان کرد: ما معتقد هستیم رکن اصلی و قلب تپنده شهر، استان و کشور مساجد هستند و اگر مساجد برنامه‌های خوبی داشته باشند رونق بیشتری خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه ما باید به مساجد روح تازه‌ای بدمیم و دمیدن این روح تازه هم مستلزم همکاری همه نیروها است و اعتقادداریم اگر به مساجد توجه بیشتری شود بزهکاری در جامعه کمتر می‌شود، ادامه داد: برای نمونه در ماه رمضان بر اساس اعلام نیروی انتظامی بزهکاری در جامعه کاهش می‌یابد که این امر به دلیل تقویت باورهای دینی است و این مهم در مسجد محقق می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: ما از تأسیس کانون در شهر نرجه حمایت می‌کنیم و امکاناتی را در اختیار می‌دهیم، ولی باید توجه شود که فضای این کانون نباید از مسجد جدا باشد، پرچم‌دار مسجد امام جماعت است و هیئت امنا هم باید در کنار آن باشد.
وی با بیان اینکه مسجد باید در اختیار نیروهای جوان و خوش اندیشه باشد و باید زمینه برای حضور اقشار مختلف در مسجد فراهم شود عنوان کرد: اگر فقط قرار باشد قشر خاصی در مسجد حضور یابند مسجد تک‌بعدی شده و همچنین در مسجد باید به فعالیت‌های مختلف دینی، قرآنی، تربیتی و غیره توجه شود.
حجت‌الاسلام رمضانی اعلام کرد: ما قصد کمک به مسجد را داشته و قصد دخالت در امور مسجد را نداریم و امروز اگر مسجد مردمی با مدیریت واحد اداره شود قطع یقین پیشرفت بسیاری را شاهد خواهیم بود.
منبع: خبرگزاری شبستان
captcha