هدایت دانش‌آموزان به سمت دغدغه‌های جامعه با برپایی جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان
کد خبر: 3562406
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
فطیرخورانی:

هدایت دانش‌آموزان به سمت دغدغه‌های جامعه با برپایی جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان

گروه شبکه‌های اجتماعی: دوازدهمین جشنواره پروژه دانش‌آموزی در اردیبهشت ماه سال 1396 مصادف با هفته معلم در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

الناز فطیرخورانی؛ دبیر جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع که هدف از برگزاری جشنواره سوق دادن دانش‌آموزان به سمت موضوعات روز جامعه است، گفت: سعی داریم تا دانش‌آموزان را به واسطه پروژه‌های عملی و مهارتی قوی‌تر کنیم تا آنها مفاهیم مورد نیاز زندگی اجتماعی را در قالب این پروژه‌های علمی محقق کنند.

وی افزود: در این جشنواره سعی می‌کنیم تا دانش‌آموزان به سمت پروژه‌هایی سوق یابند که دغدغه‌های روز جامعه را باشند تا آنها در قالب پروژه‌ها ایده‌های‌شان را با موضوعات روز جامعه تطبیق دهند و آن را پیاده‌سازی کنند.

دبیر جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان تصریح کرد: دانش‌آموزان با انتخاب موضوعات چالش‌انگیز همچون اقتصاد مقاومتی می‌توانند از همان سنین انتخاب کنند و برای‌شان فرهنگسازی شود تا در آینده علمی‌تر موضوعات را پژوهشی کار کنند. در واقع به این واسطه دانش‌آموزان به موضوعات روز جامعه و دغدغه‌ها هدایت و سوق می‌یابند.


وی بیان کرد: تبیان به واسطه این جشنواره می‌خواهد موضوعاتی را در دانش‌آموزان فرهنگسازی کند تا جریان‌سازی در این زمینه ایجاد شود و آنها این راه را در آینده ادامه دهند. هدف از جشنواره خروجی محور نیست بلکه قرار است روند پژوهش را به دانش‌آموزان یاد یادیم تا پژوهش در دانش‌آموزان نهادینه شود.

فطیرخورانی با اعلام خبر آغاز ثبت نام دوازدهمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان، گفت: مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی را برگزار می‌کند.

وی افزود: ثبت نام دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف در 3 بخش غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات از طریق سایت project12.tebyan.net از 13 آبان‌ماه مصادف با روز دانش‌آموز آغاز شد.

دبیر جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان گفت: در بخش مسابقات گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، سازه‌های ماکارونی و بالسایی، میکروبیولوژی، ماشین‌های کمیکار، بازی‌سازی، برنامه‌نویسی، کوره خورشیدی، ابرحباب، مکاسیستم و کاپ فیزیک ایران برگزار خواهد شد.

همچنین در بخش سمینارها و غرفه‌های نمایشگاهی دانش‌آموزان می‌توانند در شاخه‌های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، ایده‌های برگرفته از طبیعت، علوم پایه(فیزیک، شیمی و زیست)، هنر و معماری، زیست فناوری، علوم کامپیوتر و نانو شرکت کنند.

فطیرخورانی عنوان داشت: جشنواره پایانی این دوره در اردیبهشت ماه سال 1396 مصادف با هفته معلم در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: دستاوردها و پروژه‌های دانش آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده علاوه بر اهدا جوایز نفیس، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات مؤسسه تبیان را نیز دریافت می‌کنند.

گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش‏‌آموزان، ایجاد زمینه‏‌های ظهور خلاقیت و توانایی‌های بالقوه دانش‏‌آموزان، ارائه و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده‌سازان ایران اسلامی، توسعه همكاری‌ها و مبادلات علمی و فنی مراكز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی كردن نتایج آن و تبیین نقش و اهمیت بالای تفكر و پژوهش، از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

پنجمین دوره مسابقات کاپ فیزیک ایران نیز همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان برگزار خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس مستقیم  project12.tebyan.net  مراجعه کنند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۲:۰۲
0
0
برپایی این جشنواره برای دانش آموزان تاثیرات خوبی به دنبال دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۰:۳۹
0
0
برگزاری این جشنواره باعث شناخت دانش آموزان با موضوعات مختلف جامعه می‌شود
captcha