پایان انتظار مخاطبان دایرةالمعارف قرآن/ جلد چهاردهم تا پایان سال می‌آید
کد خبر: 3562484
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
حجت‌الاسلام خراسانی خبر داد:

پایان انتظار مخاطبان دایرةالمعارف قرآن/ جلد چهاردهم تا پایان سال می‌آید

گروه ادب: مدیر گروه دایر‌ة‌المعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن از پایان انتظار مخاطبان دایرةالمعارف قرآن خبر داد و گفت: جلد چهاردهم این اثر قرآنی تا پایان سال جاری روانه بازار نشر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی، مدیر گروه دایر‌ة‌المعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره دایرةالمعارف قرآن گفت: تاکنون سیزده جلد از این اثر قرآنی به چاپ رسیده و اکنون جلد چهاردهم که در دست نشر است، اواسط بهمن‌ماه از سوی انتشارات بوستان کتاب به چاپ خواهد رسید.
وی افزود: این مجلد بیش از 70 مدخل دارد و حروف «ر» و «ز» را دربرگرفته است. مباحث مهمی مانند «رفاه»، «رکوع»، «رمضان»، «روح»، «روزه»، «رهبانیت»، «زبان»، «زبان عربی»، «زبان قرآن» را شامل می‌شود، همچنین در بخش اعلام به «زبیر بن عوام» و مطالبی چون «زکات»، «زلزله»، «زمزم»، «زمستان»، «زن»، «زوجیت»، «زهد»، «زیبایی»، «زیارت» و «زیتون» پرداخته شده است.
حجت‌الاسلام خراسانی با اشاره به مقالات پرحجم این مجلد دایرةالمعارف قرآن بیان کرد: «زیارت»، «زکات»، «روزه» و «زبان قرآن» که مباحث مهمی هستند و آیات بسیاری در قرآن درباره آنها وجود دارد؛ از این رو حجم مقالات نیز بالا است و به طور مفصل در مورد آنها بحث شده است.
وی یادآور شد: گروه دایرةالمعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم هر سال چاپ یک جلد از دایرةالمعارف قرآن را هدف‌گذاری کرده است؛ از این رو امسال جلد چهاردهم چاپ و در سی‌امین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد و سال آینده نیز جلد پانزدهم آماده چاپ می‌شود.
captcha