پخش آنلاین اجراهای «موسیقی فجر»؛ از ادعا تا عمل
کد خبر: 3562498
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

پخش آنلاین اجراهای «موسیقی فجر»؛ از ادعا تا عمل

گروه هنر: جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» از شب گذشته کار خود را آغاز کرده است و به گفته مسئولان برگزاری با توجه به محدودیت ظرفیت سالن‌های اجرا، علاقه‌مندان قادر هستند به شکل آنلاین آثار مورد علاقه خود را در فضای مجازی مشاهد نمایند، ادعایی بود که در عرصه عمل و با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم کمی بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شب گذشته علاقه‌مندان به هنر موسیقی شاهد آغاز به کار سی و دومین جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» با اجرای موسیقی از کشور هندوستان در تالار رودکی بودند که قرار است این روند تا اول بهمن و در 6 سالن پایتخت ادامه پیدا کند.

این در حالی‌ است که بنا به گفته مسئولان برگزاری جشنواره امسال ابتکاری به خرج داده شده تا با توجه به ظرفیت محدود سالن‌های اجرا و عدم تأمین توقع خیل مشتاقان هنر موسیقی که همگی و یا درصد قابل توجهی از آنها قادر به حضور در سالن‌ها نیستند، امکان دسترسی آنلاین و مشاهده مستقیم اجرای گروه‌های موسیقی به شکل آنلاین در فضای مجازی به وجود آید.

براین اساس مؤسسه حام به مدیریت حامد عنقا، مسئولیت پوشش آنلاین اجراهای موسیقی سی و دومین جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» را به عهده گرفته است و بنا به ادعای خود وی با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، علاقه‌مندانی که مایل به تماشای آنلاین اجراها باشند باید در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده و با پرداخت تعرفه‌ای مشخص، کد ورود به صفحه نمایش آنلاین اجراهای موسیقی این جشنواره را دریافت نمایند.

بنا به گفته حامد عنقا، مسئول اجرای طرح پخش آنلاین اجراهای موسیقی فجر، تأمین زیرساخت‌های لازم به این منظور تا بدان حد است که کاربر اینترنتی حتی با وجود در اختیار داشن کمترین دامنه و با حداقل سرعت ممکن برای اینترنت هم قادر به دریافت تصاویر و اجرای آثار موسیقی باشد.

نکته جالب توجه اینکه این ادعا مسئول اجرای طرح پخش آنلاین اجرای آثار موسیقی با استناد به تجربه اخیر این مؤسسه در پوشش کنسرت اخیر علیرضا قربانی مطرح می‌شود یعنی یک تک کنسرت که نهایت در چند شب متوالی هم تکرار شده باشد و حجمی از مخاطبان مشتاق را پای سیستم‌های خود در اقصی نقاط کشور کشانده است که اصلاً این اتفاق قابل مقایسه با حجم ترافیک جشنواره «موسیقی فجر» و تعداد بازدیدهای آن در فضای مجازی نیست و این قیاس مسئول این طرح در «موسیقی فجر» میان جشنواره عریض و طویلی همچون «موسیقی فجر» با یک تک کنسرت اجرا شده در طول سال با چنین وضعیت اسفناک اینترنت مع الفارق است.

با این وجود باید تا پایان جشنواره صبور بود و بعد ارزیابی و رصد کرد که تا چه اندازه به ادعای دبیرخانه «موسیقی فجر» جامه عمل پوشانده خواهد شد و آیا دوستانی که در این طرح با پرداخت وجوهی شرکت کرده‌اند از کیفیت خدمات ارائه شده راضی خواهند بود؟

امیرسجاد دبیریان

captcha