تبیین جایگاه شفاعت در قرآن/ ایجاد ظرفیت مشفوع بودن؛ نخستین گام در پذيرش شفاعت
کد خبر: 3562572
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
ولایتی‌نسب تشریح كرد:

تبیین جایگاه شفاعت در قرآن/ ایجاد ظرفیت مشفوع بودن؛ نخستین گام در پذيرش شفاعت

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان در تبیین جایگاه شفاعت در اسلام به آیاتی از قرآن كریم اشاره كرد و گفت: قرآن کریم به صراحت آیات شفاعت را برای ما بیان می فرماید كه از آن جمله می‌توان به آیات 97 و 98 سوره یوسف، 74 تا 76 سوره هود و غیره اشاره كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، چهارمین نشست پاسخ‌گویی به شبهات جوانان با استفاده از آیات قرآن امروز، 25 دی‌ماه در حسینیه استوار شهرستان لارستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام ولایتی‌نسب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان در این نشست با اشاره به مسئله شفاعت در دین اسلام گفت: برای اینکه مشمول شفاعت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار گیریم باید ابتدا ظرفیت مشفوع بودن را در خود ایجاد کنیم.
وی، شفاعت را از شفع به معنای دو تایی و شفیع یعنی کسی که واسطه بین خدا و بندگانش است معنی کرد و ادامه داد: عقاید شیعه بر آن است که پیامبران و ائمه معصومین و فرشتگان و شهیدان و علما و هر کسی که نزد خداوند آبرو دارند می‌توانند شفاعت کنند البته برخی مذاهب اسلامی بخصوص فرقه وهابیت شفاعت را رد می‌کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی در پاسخ یکی از شرکت‌کنندگان که آیا در قرآن کریم به شفاعت اشاره شده است، گفت: قرآن کریم به صراحت آیات شفاعت را برای ما بیان می فرماید و در آیه 97 و 98 سوره یوسف داستان حضرت یوسف(ع) و فرزندان حضرت یعقوب(ع) را زمانی که به نزد پدرشان آمدند و از او خواستند که شفیع آنها در نزد خداوند باشد را یکی از این مورد بر شمرد.
وی همچنین به شفاعت حضرت ابراهیم(ع) برای قوم لوط اشاره کرد که خداوند متعال ابراهیم را به‌خاطر درخواست و اصرار بر مغفرت قوم لوط مورد ستایش قرار می‌دهد و در ادامه خداوند می‌فرماید این عذاب باید محقق شود و قابل رد کردن نیست که در آیه 74 تا 76 سوره هود به آن اشاره شده است.
ولایتی‌نسب ادامه داد: البته بسیاری از آیات دیگر قرآن مانند آیه 109 سوره طه و 44 سوره زمر و غيره از ديگر آياتی هستند كه در آن به مسئله شفاعت اشاره شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با بیان اینكه شفاعت دارای 3 اصل است، رضایت خداوند، ظرفیت شفاعت و شفاعت از زبان آبروداران را این سه اصل برشمرد.
وی همچنین در پاسخ به اینكه علت عذاب نسل‌های بعد از بنی امیه مخصوصاً یزید چیست، گفت: علت عذاب این گروه آن است که آنان به افعال اجداد خود راضی و خشنودند وافتخار می‌کنند مانند گروههایی که پرچم یزید را بر داشته‌اند وبا نام گروه داعش چه جنایت‌ها که به نام اسلام انجام نمی‌دهند، حتی از بریدن سرهای کودکان معصوم هم ابایی ندارند.
captcha