سند راهبردی قرآن در حوزه‎های علمیه تدوین می‎شود
کد خبر: 3562660
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه خبر داد:

سند راهبردی قرآن در حوزه‎های علمیه تدوین می‎شود

گروه حوزه‎های علمیه: مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه، فعالیت دستیار ویژه قرآنی و راهبردی حوزه را تسهیل کننده و هادی جریان تنظیم سند راهبردی قرآن در حوزه‎های علمیه کشور دانست.

حجت‎الاسلام والمسلمین سید مجید رضوی، مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: اخیرا و طی حکمی حجت‏‎الاسلام والمسلمین حمید محمدی به عنوان مشاور و دستیاور ویژه در امور قرآنی و راهبردی مدیر حوزه‏‌های علمیه منصوب شده است.
وی افزود: حجت‎الاسلام محمدی شخصیتی فرهیخته و ارزشمند در عرصه قرآن و عترت و به خصوص عرصه راهبردی است و قطعا مدیر حوزه‎های علمیه نیز بر اساس همین سوابق خوش وی را به عنوان دستیار ویژه منصوب کرده است، زیرا سمت دستیار ویژه یک سمت بسیار خاص در سیستم اداری محسوب می‎شود.
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‎های علمیه بیان کرد: اولین ماموریت دستیارویژه قرآنی و راهبردی حوزه، آماده‌سازی سند راهبردی قرآنی حوزه است که قرار است به صورت عملیاتی این سند راهبردی مهیا شود.
وی گفت: این سند برای فعالیت کل قسمت‎های حوزه تدوین شده است و فعالیت‏‌های درون و برون و عرصه بین‎المللی قرآنی و چشم انداز حوزه نسبت به فعالیت‎های قرآنی در افق 1404 را تنظیم خواهد کرد.
این مسئول و فعال قرآنی حوزه بیان کرد: امیدواریم که با هدایت‎ها و کمک و حمایت حجت‎الاسلام حمید محمدی در حوزه قرآنی شاهد تحول ویژه‎ای در عرصه قرآن و عترت در بدنه حوزه‎های علمیه کشور باشیم.
وی در خصوص جایگاه دفتر قرآن و عترت حوزه نیز گفت: جایگاه قرآن و عترت حدیث عجیب و غریبی است که هنوز جایگاه آن به شکل دقیق مشخص نیست که با مباحثی که اخیرا مطرح شده است، احتمالا این دفتر به معاونت تهذیب بازگردد.
رضوی اظهارکرد: در عرصه سند چشم‌انداز نیز وظیفه مرکز قرآن و عترت تشکیل گروه ویژه و برگزاری منظم شورای قرآن و عترت و بررسی کارشناسی موضوعات ذیل سند راهبردی قرآن حوزه است.
captcha