روز درهای باز شمالی‌ترین مسجد بریتانیا
کد خبر: 3562695
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

روز درهای باز شمالی‌ترین مسجد بریتانیا

گروه بین‌الملل: مسجد شهر «اینورنس» در اسکاتلند(از کشورهای حوزه بریتانیا) 17 بهمن‌ماه سال جاری میزبان مراسم روز درهای باز با هدف معرفی مسلمانان و شفاف‌سازی فعالیت‌های این مسجد خواهد بود.

روز درهای باز شمالی‌ترین مسجد بریتانیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری « pressandjournal»، در این مراسم که از ساعت 10 صبح تا 6 غروب برگزار می‌شود، میهمانانی از گروه‌های مذهبی و اجتماعی، اداره پلیس و مدارس اسکاتلند حضور خواهند یافت و شرکت برای عموم آزاد است.
گردش در داخل مسجد، جایگاه‌های ارائه اطلاعات در مورد اسلام، پذیرایی، سرگرمی‌ برای کودکان و تماشای مراسم نماز بخشی از برنامه‌های این مراسم است.
همچنین قرار است در مورد معماری و تاریخ مسجد، عقاید و اعمال مسلمانان سخنرانی شود.
وحید خان، پزشک و عضو هیئت مدیره مسجد شهر «اینورنس» اسکاتلند گفت: بسیاری از مسلمانان اسکاتلند صاحب مشاغل اجتماعی مانند رستوران‌داری و کار در سرویس سلامت همگانی هستند و به خوبی با غیر مسلمانان ادغام شده‌اند و می‌توانند دوستان غیر مسلمان خود را به این مراسم دعوت کنند.
وی در مورد اهمیت مسجد اینورنس گفت: مسلمانان از دورترین مناطق اسکاتلند مانند جزیره «اسکای» و «فورت ویلیام» برای شرکت در مراسم نماز جمعه به مسجد اینورنس می‌آیند و جمعیت مسلمانان در طول دهه گذشته دو برابر افزایش داشته است.
بریتانیا در شمال غربی اروپا بین اقیانوس اطلس و دریای شمال واقع شده و متشکل از کشورهای انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند است.
captcha