افراط‌گرایی؛ بهانه‌ای برای ممنوعیت اسلام در اتریش
کد خبر: 3562700
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

افراط‌گرایی؛ بهانه‌ای برای ممنوعیت اسلام در اتریش

گروه بین‌الملل: رهبر حزب آزادی اتریش با استناد به اقدامات افراط‌گرایانی که با نام اسلام فعالیت می‌کنند، تصویب قانونی برای ممنوعیت «افراط‌گرایی اسلامی» و نمادهای اسلامی در این کشور را خواستار شد.

حزب آزادی اتریش خواستار ممنوعیت اسلام در این کشور شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حزب نیوز، هاینس کریستین اشتراخه، رهبر حزب آزادی اتریش(از احزاب افراطی راستگرای این کشور) دیروز، 25 دی‌ماه، در نشستی که در شهر «سالزبورگ» به مناسبت حلول سال جدید میلادی برگزار شد؛ مقابل هزاران نفر از طرفداران خود اظهار کرد: اتریش به قانون ممنوعیت «افراط‌گرایی اسلامی» نیاز دارد.
وی با ادعای اینکه اسلام می‌‌خواهد جامعه اروپا را از بین ببرد، افزود: قانونی که علیه عناصر افراطی مسلمان تصویب می‌شود، باید مشابه قانونی باشد که اتریش پس از جنگ جهانی دوم به منظور ممنوعیت حزب نازی و نمادهای نازی تصویب کرد.
هاینس کریستین اشتراخه در این نشست تنها با استناد به اقدامات افراط‌گرایان که با نام اسلام و مسلمانان جنایات و اقدامات تروریستی مرتکب می‌شوند، این دین الهی را تهدیدی برای اروپا و اتریش برشمرد.
وی پایان‌دادن به سیاست اسلامی‌سازی اروپا را که برخی آن را برای مقابله با گسترش دین مبین اسلام در این بخش از جهان مطرح کرده‌اند، خواستار و مدعی شد: در غیر این صورت ما اتریشی‌ها و اروپایی‌ها عاقبتی نافرجام خواهیم داشت!
حزب آزادی اتریش فعالیت‌های متعددی در رابطه با اسلام‌هراسی و تحریک افکار عمومی علیه اسلام و مسلمانان داشته‌ و از این طریق آراء خوبی برای به دست‌گرفتن قدرت کسب کرده است.
این حزب که از جمله مخالفان شدید مهاجرت به شمار می‌آید در درخواستی نژادپرستانه و غیر انسانی کاهش تعداد درخواست‌های پناهندگی در اتریش به صفر و حتی زیر صفر را نیز خواستار شده است.
جمعیت کشور اتریش 8.7 میلیون نفر است و این کشور از تابستان سال 2015 بیش از 130 هزار درخواست پناهندگی دریافت کرده‌است. همچنین نزدیک به 600 هزار مسلمان در اتریش زندگی می‌کنند.
captcha