آیت‌الله هاشمی به دنبال صلح و ثبات جهانی بود/ ضرورت همکاری ایران و آلبانی در مبارزه با تروریسم
کد خبر: 3562882
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
رئیس‌جمهور:

آیت‌الله هاشمی به دنبال صلح و ثبات جهانی بود/ ضرورت همکاری ایران و آلبانی در مبارزه با تروریسم

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت پایه‌های صلح و ثبات در منطقه بالکان بوده و پیوسته در این مسیر گام برداشته است، گفت: تهران آمادگی دارد در عرصه مبارزه با تروریسم با کشورهای مختلف از جمله آلبانی همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یک‌شنبه، 26 دی‌ماه در دیدار «دیتمیر بوشاتی»، با قدردانی از ابراز تسلیت دولت و ملت آلبانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی نام آشنا برای مردم منطقه و جهان پیوسته به دنبال صلح و ثبات جهانی و توسعه و رفاه مردم در سراسر گیتی بود.
رئیس‌جمهور به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده دو کشور اشاره کرد و گفت: دوره پسابرجام فرصت مناسبی را برای توسعه و تعمیق همکاری‌های تهران ـ تیرانا در همه حوزه‌ها بویژه اقتصادی و تجاری فراهم کرده است که باید بخش های خصوصی دو کشور از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام روحانی تقویت همکاری‌های فرهنگی و از جمله مراکز دانشگاهی و علمی دو کشور را ضروری خواند و تأکید کرد: تحکیم روابط ایران و آلبانی در همه حوزه‌ها به نفع دو کشور است.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مبارزه همگانی با خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم اظهار کرد: تروریسم معضلی جهانی است و یکی از وظایف بزرگ ما، مبارزه با خشونت و بویژه تروریسم است.
حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت پایه‌های صلح و ثبات در منطقه بالکان بوده و پیوسته در این مسیر گام برداشته است، گفت: تهران آمادگی دارد در عرصه مبارزه با تروریسم با کشورهای مختلف از جمله آلبانی همکاری کند.
دیتمیر بوشاتی، وزیر خارجه آلبانی نیز در این دیدار با ابراز تسلیت دولت و ملت کشورش به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: آلبانی مصمم است با توسعه و تعمیق همه جانبه روابط تهران ـ تیرانا، صفحه تازه‌ای را در تاریخ روابط دو کشور بگشاید.
وزیر خارجه آلبانی با بیان اینکه برجام، افق‌های جدیدی را در همکاری ایران با جهان و از جمله آلبانی گشوده است، گفت: ما با تدوین نقشه راه، مصمم هستیم تا با ارتقاء سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی، بستر مستحکمی را برای روابط آینده دو کشور ایجاد کنیم.
وی همچنین با اشاره به ضرورت مبارزه با خشونت، افراط‌گری و تروریسم، افزود: در این عرصه باید متحد عمل کرد و ما آماده تقویت رایزنی‌ها با ایران در مبارزه با تروریسم هستیم.
captcha