مراسم هفتم رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد
کد خبر: 3563065
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
با حضور مسئولان لشکری و کشوری؛

مراسم هفتم رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

گروه سیاسی: مراسم هفتمین شب رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این مراسم، رأس ساعت 15 امروز یکشنبه 26 دی‌ماه 95 با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری با قرائت آیاتی از قرآن مجید توسط گودرزی، از قاریان کشور آغاز شد و در ادامه این مراسم که با استقبال گسترده مردم همراه بود، حاج منصور عصری‌زاده، شمسایی، حاج محسن طاهری و حاج علی انسانی، مداحان اهل بیت(ع)، به ذکر مداحی پرداختند.
براساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، با حضور در این مراسم در کنار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، یادگار امام راحل به عزاداری برای رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، نوه امام راحل، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی، بیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی دیگر از مقامات و مسئولان در این مراسم حضور داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، مسئول بازرسي دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سخنران این مراسم بود که ضمن تسلیت رحلت این سیاستمدار هوشمند و مفسر برجسته قرآن اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همواره یار امام و مقام معظم رهبری باقی ماند و با وجود همه ناملایملات، در مدیریت و اراده ایشان خللی وارد نشد.
وی افزود: ایشان از مفسران نوگرای قرآن بودند و آیات بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مصداق نوع این آیات بودند.


 مسئول بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همه کارها را برای خدا انجام می‌داد و یکی از مواردی که نشان می‌دهد همه کارهای ایشان برای خداست، اقدام ایشان در پذیرش مسئولیت قطعنامه 598 بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مخالفت با ریاکاری و چند وجهی بودن، مقاومت و استواری، سعه صدر و سینه چاک بودن، در نظر گرفتن منافع ملی و دوراندیشی و همچنین پایداری بر اصول انقلاب و همراهی با رهبر معظم انقلاب، از جمله ویژگی‌های برجسته ایشان بود.
ناطق نوری، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم ایران اسلامی در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری ایشان، این حضور را پاسخ محکمی به ضدانقلاب و دشمنان خارجی کشور دانست و گفت: انشاءالله این وحدت میان مردم و مسولان از طیف‌های مختلف سیاسی حفظ شود و ادامه داشته باشد.
براساس این گزارش، مراسم هفتم رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رأس ساعت 17 به پایان رسید.
یادآور می‌شود، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز یکشنبه 19 دی‌ماه 95 در سن 82 سالگی براثر ایست قبلی دار فانی را وداع گفتند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول حیات سیاسی خود در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌هایی همانند عضویت در شورای انقلاب اسلامی، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده‌دار بودند.
رهبر معظم انقلاب در پیامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را «رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سال‌های متمادی در عهد جمهوری اسلامی» نامیدند و تصریح کردند: او نمونه‌ کم‌نظیری از نسل اوّل مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود.
 مراسم تشییع پیکر ایشان، در روز، سه‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه با حضور سران قوا، مسئولان لشکری و کشوری و حضور پرشور اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران برگزار و پیکر ایشان پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل شده و در جوار حضرت امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.
captcha