پیشتازی زادگاه امام راحل در اربعین حسینی/ اهدای 2 هزار خشت طلا
کد خبر: 3563097
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

پیشتازی زادگاه امام راحل در اربعین حسینی/ اهدای 2 هزار خشت طلا

گروه اجتماعی: در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان اربعین حسینی شهرستان خمین، با تأکید بر اینکه زادگاه امام راحل در پذیرایی و ارائه خدمات به زائران حسینی پیشتاز است از اهدای 2 هزار و 150 خشت طلا توسط خیران خمین برای بازسازی گنبد امام حسین(ع) خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، خلیل نجفی نظام آبادی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، روز یکشنبه 26 دی‌ماه در آیین تجلیل از خادمان و فعالان اربعین حسینی شهرستان خمین که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: استان مرکزی امسال از مناطق فعال و موفق در ساماندهی و پذیرایی زائران اربعین حسینی معرفی شده است.
وی با اشاره به پذیرایی روزانه از 30 هزار نفر در موکب‌های صحن حضرت زهرا(س) افزود: روزانه در 2 پایگاه خدماتی نجف اشرف، 10 هزار زائر پیاده ابا عبدالله حسین(ع) در ایام اربعین حسینی توسط خادمان استان مرکزی اسکان و پذیرایی شدند.
نجفی نظام آبادی خمین را پیشتاز در ارائه خدمات به زائران حسینی در اربعین امسال دانست و ادامه داد: یک گروه 15 نفره از خمین به صورت افتخاری برای پذیرایی از زائران در اربعین حسینی اعزام شد. انبوه جمعیت و حضور چند برابری زائران حسینی، اربعین امسال را متفاوت از سال‌های قبل کرد و این موضوع از مزایای اربعین امسال بود.
به گزارش ایکنا؛ سید مهدی ساداتی، فرماندار شهرستان خمین نیز در این جلسه گفت: زادگاه امام راحل در طرح‌های بازسازی عتبات عالیات همواره جزو شهرستان‌های پیشرو در استان است.
وی با بیان اینکه اماکن مقدس عتبات عالیات از ارکان مهم حفظ و گسترش شعائر دینی و مذهبی است افزود: خمین با 200 خادم گام‌های خوبی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات برداشته است. مردم زادگاه امام(ره) همانگونه که در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی نقش آفرین بودند در بازسازی عتبات عالیات نیز جزو شهرستان‌های برتر در استان مرکزی محسوب می‌شوند.
به گزارش ایکنا؛ حیدرخسروی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین نیز در این جلسه گفت: خیران خمین 2 هزار و 150 خشت طلا را امسال برای بازسازی گنبد مطهرامام حسین(ع) اهدا کردند.
وی با اشاره به طرح «شفاعت با گره‌های آسمانی» افزود: این طرح در خمین در راستای کمک‌های خیران به بازسازی عتبات عالیات در حال اجرا است. برای اجرای این طرح، 300 بافنده قالی اعلام آمادگی کردند که اکنون 70 نفر آنها در 2 کارگاه تولیدی این شهرستان با هفت دار قالی مشغول بافت قالی هستند و درآمد حاصل شده بابت بافت و فروش قالی در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات هزینه می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین خاطر نشان کرد: تعهد ستاد عتبات عالیات این شهرستان امسال یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که تاکنون 75درصد آن توسط خیران تحقق یافته است.
یادآور می‌شود، در این آیین از 15 خادم اعزامی شهرستان خمین که از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کردند با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شد.
captcha