پرورش درک مفاهیم دینی کودکان و نوجوانان در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)
کد خبر: 3563163
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

پرورش درک مفاهیم دینی کودکان و نوجوانان در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

گروه فرهنگی: مسئول روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با محوریت «حکمت، متانت و سخاوت رضوی» برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره می‌تواند موجب تعمیق و پرورش فهم و درک مفاهیم دینی و اسلامی در کودکان و نوجوانان شود.

ملیحه یزدان‌پناه، مسئول روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از فراخوان پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) با محوریت «حکمت، متانت و سخاوت رضوی» به مراکز استان خراسان رضوی خبر داد. 
آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره امام رضا(ع)
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در میان کودکان و نوجوانان دانست و افزود: در این برنامه تلاش می‌شود که مخاطبان کودک و نوجوان با سیره و رفتار امام رضا(ع) آشنا شده و آن را در زندگی خود به‌کار گیرند.
تعمیق و پرورش فهم و درک مفاهیم دینی
یزدان‌پناه ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها در حقیقت ابزاری برای تعمیق و پرورش فهم و درک مفاهیم دینی و اسلامی در کودکان و نوجوانان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر دارد ضمن برگزاری این جشنواره‌ها، کودکان و نوجوانان را به خلق آثار هنری و ادبی با محوریت معارف رضوی ترغیب کند.
یادآور می‌شود، پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌ فرهنگی در فعالیت نشریه‌نگاری، کتابسازی و کاردستی، در بخش ادبی در فعالیت شعرسرایی و داستان‌نویسی و در بخش هنری نیز در زمینه سرود و پویانمایی شرکت کنند.
captcha