استقبال غیرمسلمانان اسکاتلند از مهد کودک اسلامی
کد خبر: 3563170
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

استقبال غیرمسلمانان اسکاتلند از مهد کودک اسلامی

گروه بین‌الملل: نخستین مهد کودک اسلامی در شهر «گلاسگو» اسکاتلند به دلیل داشتن محیطی آرام و دوستانه برای کودکان و اغذیه حلال مورد استقبال والدین غیرمسلمان قرار گرفته است.

استقبال غیرمسلمانان اسکاتلند از مهد کودک اسلامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «eveningtimes»، نخستین مهد کودک اسلامی اسکاتلند با هدف ارتقای احترام به ادیان در شهر گلاسگو مورد حمایت شورای این شهر قرار گرفته و با استقبال خانواده‌های غیرمسلمان مواجه شده است.
در پیام تبلیغاتی این مهد کودک آمده است: ما در اینجا به کودکان شما می‌آموزیم به بزرگترها و سالخوردگان احترام گذاشته، قبل از شروع غذا به درگاه خداوند شکرگزاری کنند و هنگام بازگشت به منزل و مواجه‌شدن با والدین خود سلام و احوال‌پرسی محبت‌آمیز و محترمانه داشته باشند.
مهد کودک اسلامی با عنوان «فرشتگان کوچک» در خیابان «کالدر» شهر گلاسگو با 5 مربی و 23 کودک مسلمان و غیرمسلمان قصد دارد امکانات خود را برای شیفت بعد از ظهر گسترش داده و در چند سال آینده شعبه جدیدی افتتاح کند.
«شیخ ذهیب اقبال»، عالم اسلامی و مدیر این مهد گفت: والدین غیرمسلمان به این دلیل مهد کودک ما را انتخاب می‌کنند؛ زیرا به ما اعتماد دارند و می‌دانند به کودک آنها غذای حلال داده می‌شود و این مایه آرامش آنها است.
وی گفت: هدف ما آموزش ادغام در سنین کودکی و نهادینه‌کردن احترام به ادیان است.
اقبال افزود: اگر کودکان تمام ادیان از کودکی کنار هم زندگی کرده و آموزش ببینند، هرگز ترس از یک مذهب و بی‌احترامی وجود نخواهد داشت.
به گفته اقبال کودکان از منطقه «گووانهیل» و مناطق دوردست گلاسگو به این مهد می‌آیند و او با همکارانش تصمیم دارند مدرسه ابتدایی اسلامی نیز در این شهر تأسیس کنند.
captcha