روشندلی با 25 سال سابقه آموزش قرآن + عکس
کد خبر: 3563178
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

روشندلی با 25 سال سابقه آموزش قرآن + عکس

گروه بین‌الملل: «معمر اوزبی»، دبیر اخلاق و الهیات و مربی قرآن روشندل ترکیه‌ای، سابقه 25 سال آموزش قرآن به روشندلان را در کارنامه خود دارد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از İLKHA، معمر اوزبی، مربی روشندل قرآن در شهر «غازی عینتاب» ترکیه زندگی می‌کند. وی 25 سال است که در این شهر با استفاده از الفبای بریل به دیگر روشندلان قرآن آموزش می‌دهد.
این مربی قرآن که به صورت مادرزادی نابینا به دنیا آمده است، دوران تحصیلی تا مقطع دبیرستان را در شهر غازی عینتاب به اتمام رسانده و سپس برای ادامه تحصیل «دانشگاه سلجوق» واقع در شهر «قونیه» را انتخاب کرده‌ است.
وی که هم اکنون به عنوان دبیر اخلاق و الهیات در یکی از مدارس ویژه روشندلان فعالیت دارد، در کلاس‌های قرآنی واقع در سطح شهر نیز روشندلان را با علوم دینی و قرآنی آشنا می‌کند.
یکی از فعالیت‌های اصلی وی ایفای نقش در برگزاری کلاس‌های قرآنی است که دارالافتاء غازی‌ عینتاب آن را ساماندهی می‌کند. وی در این کلاس‌ها با آموزش قرآن به دیگر روشندلان به آنان نشان می‌‌دهد که معلولیت نباید به عنوان یک محدودیت تلقی شود.
«معمر اوزبی»، با اشاره به اینکه 25 سال است به عنوان مربی قرآن فعالیت می‌کند، گفت: هنگامی که دارالافتاء این کار را به من پیشنهاد کرد، با جان و دل آن را پذیرفتم. من از دوران دانشگاه بر این عقیده بودم که باید در آموزش قرآن با روشندلان دیگر همکاری کنم. به همین دلیل فعالیت به عنوان یک مربی قرآن برایم بسیار لذت‌بخش است.
وی تصریح کرد: از سال 2007 تاکنون نیز در غازی‌عنتاب 7 ویا 8 کلاس قرآنی دیگر را ویژه روشندلان دایر کرده‌ایم. در این کلاس ده‌ها روشندل قرآن می‌آموزند. این برای ما موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. به راستی که یادگیری و آموزش قرآن آرامش خاصی را در روح و روان انسان به وجود می‌آورد.
این مربی قرآن روشندل، در بخشی از سخنان خود نیز با اشاره به اینکه انجمنی را با عنوان قرآن‌آموزان روشندل بنا نهاده است، گفت: این انجمن 6 سال پیش تشکیل شد. هدف ما از ایجاد این انجمن فراهم‌سازی فضایی مناسب برای آموزش قرآن به تمامی روشندلان است. امیدواریم که به واسطه این انجمن روزی همه نابینایان کشورمان بتوانند قرآن کریم را فراگیرند.
روشندلی که به همنوعان خود قرآن می‌آموزد + عکس / در حال تکمیل


روشندلی که به همنوعان خود قرآن می‌آموزد + عکس / در حال تکمیل


روشندلی که به همنوعان خود قرآن می‌آموزد + عکس / در حال تکمیل


روشندلی که به همنوعان خود قرآن می‌آموزد + عکس / در حال تکمیل

captcha