شهادت غنچه‌های قیام بحرین/ خودکشی سیاسی و هدیه به امارات
کد خبر: 3563232
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
خیزشی که خاموش نمی‌شود/

شهادت غنچه‌های قیام بحرین/ خودکشی سیاسی و هدیه به امارات

گروه بین‌الملل: اعدام سه جوان شیعی بحرین که با امضای پادشاه این کشور اجرا شد، خودکشی سیاسی این رژیم خودکامه و لکه ننگی برای مدعیان حقوق بشر است و هرگز نخواهد توانست پایانی برای خیزش مردمی در بحرین باشد.

شهادت غنچه‌های قیام بحرین؛ خودکشی سیاسی و هدیه‌ای به امارات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جامعه بحرین از سال 201‌1 میلادی شاهد تظاهرات مردمی برای تحقق حقوق مشروع و عادلانه و حق تعیین سرنوشت از سوی مردم این کشور است، اما رژیم بحرین تاکنون با حمایت مدعیان حقوق بشر غربی با شدیدترین اقدامات از جمله شکنجه، سلب تابعیت و بازداشت و زندانی‌کردن و اعدام سعی کرده که مردم را از خواست و اراده خود برای تحقق مطالبات مشروعشان منصرف کند.
اعدام سه جوان شیعی بحرین، آخرین نمونه از جنایات رژیم آل‌خلیفه بود که صبح دیروز اجرا شد و این اعدام نشان داد که آل‌خلیفه به هیچ وجه در صدد حل مسالمت‌آمیز بحران بحرین نیست و تنها تلاش می‌کند از طریق سرکوب شدید مخالفان به حیات سیاسی خود ادامه دهد.
دادگاه تجدیدنظر رژیم آل‌خلیفه، 9 ژانویه (20 دی)، سه جوان شیعی بحرینی به نام‌های «سامی مشیمع»، «عباس جمیل طاهر السمیع» و «علی عبدالشهید السنکیس» را به اتهام کشتن سه تن از مزدوران وابسته به آل‌خلیفه از جمله یک افسر اماراتی، مجرم شناخت.
رژیم بحرین این سه نفر را به دخالت در یک بمب‌گذاری که ماه مارس 2014 میلادی در منطقه «الدیه» بحرین روی داده بود، متهم کرد و صبح دیروز این سه جوان را به همین اتهام واهی اعدام کرد.
این سه جوان شیعی بحرین صبح دیروز در حالی توسط دژخیمان رژیم بحرین تیرباران شدند که قاتل اصلی این 3 جوان، شخص پادشاه بحرین حمد بن عیسی آل‌خلیفه است، چراکه وی بعد از صدور این حکم آن را برای اجرا امضا کرده بود، در صورتی که پادشاه می‌توانست طبق قانون اساسی بحرین، حکم را امضا نکند.
این 3 جوان بحرینی، همواره دلیل بی‌گناهی خود را برای دادگاه ظالم آل‌خلیفه ارائه داده بودند و مطمئنا اگر این دادگاه در هرجای دیگر دنیا برگزارمی‌شد که یک دادگاه عادل و مستقلی داشت، قطعا حکم برائت آن ها اعلام می‌شد، اما متاسفأنه حکم ظالمانه اعدام پس از مراحلی به طور قطعی صادر شد و دیروز صبح به اجرا در آمد.
تشدید سرکوب‌ها با هدف منصرف‌کردن مردم از ادامه انقلاب
رژیم آل‌خلیفه تصور می‌کند که با این گونه اقدامات وحشیانه و ارعاب‌آمیز، می‌تواند مردم و فعالان سیاسی و حقوقی این کشور را بترساند و آن‌ها را از ادامه تظاهرات برای تحقق حقوق و مطالبات مشروع خود منصرف کند، اما واقعیت امر این است که دیروز و پس از انتشار خبر اعدام این سه جوان شیعی بار دیگر مناطق مختلف بحرین شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده مردمی شد و این امر نشان داد که مردم بحرین دیگر هیچ ترس و هراسی از اقدامات سرکوبگرایانه رژیم ندارند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند از انقلاب خود عقب‌نشینی کنند.
خودکشی سیاسی آل‌خلیفه با شهادت سه جوان بحرینی
ملت شریف و انقلابی بحرین دیروز پس از انتشار خبر اجرای حکم اعدام این سه جوان تکبیرگویان به خیابان‌ها ریختند و در حالی که دژخیمان رژیم به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور و گلوله‌های جنگی پرتاب ‌می‌کردند، اما آن‌ها خشم و اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام ابراز کردند.
نیروهای امنیتی بحرین دیروز پس از اعدام این سه جوان همچنین با به کارگیری تجهیزات نظامی پیشرفته خود را که هدیه غربی‌ها و مدعیان حقوق بشر به این کشور است، به خیابان‌ها ریختند تا با واکنش گسترده مردمی مقابله کنند.
ترس رژیم بحرین از تحویل پیکرهای شهدا
رژیم آل‌خلیفه تا حدی از خشم انقلابیون این کشور ترس دارد که حتی از تحویل پیکر این سه جوان شیعی به خانواده‌های شهدا خودداری کرد و آن‌ها را به صورت خودسرانه و بدون رضایت خانواده‌ها در قبرستان «ماحوز» دفن کرد، این در حالی است که خانواده های شهدا اصرار زیادی برای تحویل گرفتن پیکرهای فرزندانشان داشتند و آن‌ها از این اقدام خودسرانه رژیم به شدت خشمگین هستند.
به اذعان تمامی نهادهای حقوق بشری از جمله «اگنس کالامارد»، مسئول پیگیری امور اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل، اعدام این سه جوان شیعی کاملا خارج از قانون و معیارهای بین‌المللی صورت گرفته و اتهامات واهی که دستگاه حاکمیت رژیم آل‌خلیفه به این سه جوان داده، تحت شکنجه شدید و زور از آن‌ها گرفته شده است.
هدیه بحرین به امارات با اعدام جوانان شیعی
همچنین، با توجه به این که یکی از افسران کشته‌شده در حادثه منطقه «الدیه» بحرین در سال 2014 میلادی افسر اماراتی بود، در واقع اعدام این سه جوان هدیه آل‌خلیفه برای کشور امارات بود، این در حالی است که بنابر گزارش برخی رسانه‌ها، «محمد بن راشد آل مکتوم»، نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی، میانجی‌گری عراقی‌ها برای توقف اجرای حکم اعدام از سوی دولت بحرین را نپذیرفته بود.
نقش انگلیس در اجرای حکم
«ترزا می»، در نخستین سفر به غرب آسیا پس از نخست وزیری در انگلیس به کشور بحرین سفر کرد تا حمایت خود را از رژیم سرکوبگر آل‌خلیفه اعلام کند، چرا که رژیم آل‌خلیفه یکی از خریداران عمده تسلیحات نظامی از انگلیس است و دلارهای نفتی بحرین سهم زیادی در به گردش درآوردن چرخه اسلحه‌سازی این کشور دارد.
خودکشی سیاسی آل‌خلیفه با شهادت سه جوان بحرینی
همچنین، انگلیس و آمریکا با همکاری عربستان به صورت آشکار و مستقیم از رژیم منامه حمایت می‌کنند و در نتیجه در جنایت‌های آن نقش دارند، چرا که دولت‌های غربی امروز منافع بسیاری در بحرین دارند و به‌خوبی می‌دانند اگر رژیم آل‌خلیفه سرنگون شود منافع آنها به صورت جدی با خطر مواجه می‌شود.
احتمال اعمال فشار بیشتر علیه آیت‌الله قاسم
رژیم بحرین که امروز مطمئن است که برای تداوم اقدامات سرکوبگرایانه خود از حمایت دولت‌های غربی از جمله انگلیس برخوردار است، بعید نیست که در روزهای آینده اعمال فشار علیه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین و تحصن‌کنندگان در منطقه «الدراز»(محل سکونت شیخ قاسم) را تشدید کند، چرا که منطقه الدراز از حدود 6 ماه پیش و بعد از سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم همچنان در محاصره دژخیمان این رژیم قرار دارد و با توجه به حماقت‌هایی که از آل‌خلیفه سر می‌زند احتمال حمله به منطقه محاصره شده «الدراز» نیز وجود دارد، با این وجود ملت آزادی‌خواه بحرین آماده هر گونه جان‌فشانی برای دفاع از رهبر معنوی خود هستند.
واکنش ذلت‌بار مزدوران عربی و مدعیان حقوق بشر
جوامع غربی که ادعای حقوق بشر و صلح‌طلبی آن‌ها گوش جهانیان را کر کرده است، حتی از محکومیت این اقدام وحشیانه رژیم بحرین خودداری کردند و بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس که کشورش عمده سلاح و تسلیحات نظامی بحرین و عربستان را تأمین می‌کند، در واکنش به اعدام سه جوان بحرینی تنها به عبارت «چنین اقداماتی بی‌تردید بر روابط انگلیس با بحرین تأثیر خواهد گذاشت!» بسنده کرد.
اتحادیه اروپا نیز در واکنش به اعدام این سه جوان شیعی بحرین تنها ابراز نگرانی کرد(‌‌!) و از سرگیری عملیات اعدام در بحرین بعد از تعلیق 7 ساله عقب‌نشینی را خطرناک دانست.
به هر حال این برای نخستین‌بار نیست که مدعیان حقوق بشر نسبت به چنین جنایات فجیعی سکوت اختیار می‌کنند و یا از محکومیت آن خودداری می‌کنند، چرا که سال گذشته نیز که رژیم آل‌سعود «آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر»، روحانی برجسته شیعی را به اتهام واهی اقدام علیه امنیتی ملی اعدام کرد، این کشورها از محکومیت این اقدام غیرانسانی خودداری کردند و نهایت واکنش این جوامع به اصطلاح دموکراتیک و مدعی حقوق بشر، ابراز نگرانی بوده است(!)
کشورهای عربی مستبد و دیکتاتور  منطقه نیز همچون اربابان غربی خود درباره این جنایت غیرانسانی تنها سکوت اختیار کردند و مطمئنا در خفا و پشت پرده حمایت همه‌جانبه خود را از اعدام این سه جوان شیعی اعلام می‌کنند.
محکومیت اعدام سه جوان شیعی از سوی محافل منطقه‌ای
این در حالی است که اعدام سه جوان شیعی بحرین با واکنش برخی محافل منطقه از جمله وزارت خارجه ایران، شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، سخنگوی وزارت خارجه ایران، وزارت خارجه عراق، کمیسیون حقوق بشر اسلامی و.. مواجه شد و این نهاد‌ها اقدام رژیم بحرین در اعدام این سه جوان شیعی بحرین را محکوم کردند.
جنبش حزب‌الله لبنان که از حامیان منطقه‌ای انقلاب مردمی بحرین است، ضمن محکومیت اعدام این سه جوان شیعی، از سکوت مطلق عرب‌ها و جهان در خصوص این جنایت‌ها انتقاد کرد.
خودکشی سیاسی آل‌خلیفه با شهادت سه جوان بحرینی
علمای بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای با اشاره به این که حکومت دیکتاتوری مرحله پایانی را در بحرین آغاز کرده، با اعلام سه روز عزای عمومی بر ضرورت گشایش تمامی حسینیه‌ها و حضور پرشور مردم در مراسم یادبود شهدا تأکید کردند.
جنبش «ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه» بحرین نیز در واکنش به اعدام سه جوان معارض، از مردم این کشور خواست تا ضمن برگزاری تظاهرات در خیابان‌ها و میادین در راستای وفاداری به خون شهدا و پایبندی به راه آن‌ها، به سمت شهرک السنابس(محل سکونت سه جوان شیعی اعدام شده) و مناطق اطراف آن حرکت کنند و شعار الله اکبر در خیابان‌ها و بلندگوهای مساجد سر دهند.
جمهوری اسلامی ایران نیز که از ابتدای انقلاب مردمی بحرین، بر ضرورت احقاق حقوق مشروع مردم این کشور و احترام آل‌خلیفه به خواسته‌ها و مطالبات مردم تأکید داشته است، ضمن محکومیت شدید اعدام سه زندانی بحرینی، اعلام کرد که عدم شفافیت در روند محاکمه ناعادلانه این سه شهروند مورد تأیید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و تمامی نهادهای مردمی در اقصی جهان نیز قرار گرفته است.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز اقدام رژیم آل‌خلیفه در اعدام جوانان بحرینی را به شدت محکوم و تصریح کرد که رژیم بحرین با این عمل نشان داد برای تأمین منافع برخی دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی حتی از کشتن مردم خود ابا ندارد.
وی تأکید کرد که رژیم آل‌خلیفه با به شهادت رساندن غنچه‌های قیام انسانی بحرین نشان داد چه میزان از موازین حقوق بشری و مردم‌سالاری دور شده است. وی افرادی را که حاضرند برای آزادی و استقلال ملت و اعتلای حق جان خود را فدا کنند مایه افتخار همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان دانست.
در پایان این نوشتار می‌توان گفت که اقدام رژیم آل‌خلیفه در اعدام این سه جوان شیعی فاقد هرگونه عقلانیت و حکمت بود و با توجه به شرایط سیاسی این کشور و نیاز جامعه بحرین به آرامش و احترام به خواسته‌های مشروع معارضان، وضعیت بحرانی این کشور را پیچیده‌تر خواهد کرد و راه را برای رسیدن به راه‌حل عادلانه سیاسی در بحرین از بین خواهد برد و کشور را به سمت آینده‌ای مجهول سوق خواهد داد که ثبات در بحرین و کل منطقه را تهدید می‌کند.
جواد پارسامهر
captcha