بررسی رابطه بودجه و اقتصاد مقاومتی در همایش دورنمای اقتصاد ایران
کد خبر: 3563249
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
حسنی عنوان کرد:

بررسی رابطه بودجه و اقتصاد مقاومتی در همایش دورنمای اقتصاد ایران

گروه اقتصاد: مدیرعامل مؤسسه اقتصاد ایرانیان در نشست خبری همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال 96» عنوان کرد: مسئله بودجه، بسیار تأثیرگذارتر از برنامه‌های توسعه در تحقق اقتصاد مقاومتی است، بنابراین در این همایش این موضوع مهم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال 96» صبح امروز دوشنبه 27 بهمن 95 با حضور امیررضا حسینی، مدیرعامل مؤسسه اقتصاد ایرانیان و از کارشناسان برگزاری این همایش در محل خبرگزاری مهر برگزار شد.
براساس این گزارش، حسنی در ابتدا با بیان اینکه آنچه این همایش را متمایز کرده است، پرسش‌ و پاسخ‌هایی است که در آن مطرح می‌شود، اظهار کرد: در این همایش، اساتید از طریق چنین روشی درصدد ارائه نقشه راهی در مورد اقتصاد کشور هستند.
وی ادامه داد: در این همایش در مورد اشتباهات رایج سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها، آینده‌پژوهی شده و تمرکز هیئت‌مدیره‌ها بر روی سود مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد؛ چراکه بعضا فراموش می‌شود که باید به فکر تجاری‌سازی باشیم.
حسنی یادآور شد: در این همایش به این تئوری اشاره می‌شود که پایه رشد اقتصادی و رشد بهره‌وری شرکت‌های مختلف، تکنولوژی است و باید این توان را بالا ببریم تا رشد اقتصادی باثباتی را داشته باشیم.
مدیرعامل مؤسسه اقتصاد ایرانیان تأکید کرد: در ده یا دوازده سال اخیر، رشد اقتصادی منفی داشته‌ایم و دلیلش این است که بهره‌وری در اقتصاد ما پائین است و هنگامی‌که بهره‌وری منابع انسانی ما پائین باشد، بهره‌وری و رشد اقتصادی کشور هم پائین خواهد بود.
حسنی افزود: در این همایش، مسئله برجام، تأثیرات انتخاب ترامپ بر اقتصاد ایران، چالش‌های اقتصادی ایران، اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و تکنولوژی را بررسی کرده و همچنین از ابعاد هشت‌گانه اثرگذار بر اقتصاد ایران رونمایی خواهیم کرد.
وی در ادامه به بیان محورها و پنل‌های اصلی برگزاری این همایش پرداخت و گفت: این همایش در سه پنل اصلی شامل «اقتصاد مقاومتی، بودجه و برنامه ششم»، «چشم‌انداز بازارهای مالی(بازار سرمایه، بورس و بیمه) و «رونق آتی در بازار مسکن» برگزار خواهد شد.
وی افزود: در پنل اول این همایش، تأثیرات سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی، تأثیرات برنامه ششم توسعه بر اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل مؤسسه اقتصاد ایرانیان یادآور شد: مسئله بودجه، بسیار تأثیرگذارتر از برنامه‌های توسعه در تحقق اقتصاد مقاومتی است بنابراین در این همایش این موضوع مهم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
وی یادآور شد: یکی از مواردی که در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت وضعیت داخلی اقتصاد ایران در دوران تحریم و پس از تحریم است.
حسنی اظهار کرد: در افتتاحیه این همایش، تصویر اقتصاد ایران و جهان توسط اساتید حاضر ارزیابی خواهد شد و همچنین امسال با دانشگاه خوارزمی هماهنگ شده است که گواهی حضور در همایش توسط این دانشگاه اعطا شود.
حسنی عنوان کرد: همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال 96» در تاریخ 9 اسفند 95 از ساعت 14 تا 20 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
وی در پایان گفت: علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصغر ابوالحسنی، رئیس کمیته پولی و بانکی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلت نظام، پیمان قربانی، معاون بانک مرکزی، علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از جمله حاضران و سخنرانان در این همایش خواهند بود.
captcha