برپایی دومین هم‌اندیشی مدیران مناطق اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران
کد خبر: 3563357
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

برپایی دومین هم‌اندیشی مدیران مناطق اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دومین هم‌اندیشی مدیران مناطق اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران 26 دی‌ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین هم‌اندیشی مدیران مناطق اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران، روز گذشته، 26 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور و عضو اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران و علیرضا احمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی در محل این اتحادیه برگزار شد.
پس از تلاوتی از آیات قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی از اعضای اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران به سخنرانی پرداخت.
وی با توجه به وضعیت اقتصادی مؤسسات، عنوان کرد: تشکل‌های قرآن از لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی نیست و آنگونه که باید از آنها حمایت نمی‌شود.
کوششی عنوان کرد: دولت امسال اعتبارات قرآنی را به شدت کاهش داده است یکی از مشکلات مؤسسات هم این است که مؤسسات قرآنی آن طور که باید در جامعه شناخته شده نیستند که بخشی از این امر به مؤسسات باز می‌گردد و بخش دیگر از آن به نهادهای بالادستی بازمی‌گردد و بخشی سوم نیز به شرایطی که وجود دارد، باز می‌گردد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور بیان کرد: بر این اساس برنامه‌ای برای تبیین جایگاه مؤسسات در جامعه پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها با پیگری مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران انجام شده است.
از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران اظهار کرد: بیش از 200 دوره آموزشی توسط مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود که طی تفاهم‌نامه انجام شده با دانشگاه‌های خوارزمی، علوم حدیث و علمی ـ ‌کاربردی، به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر دانشگاهی اعطا می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین دو برنامه دیگر نیز با مشارکت شهرداری تهران پیش‌بینی شده است که یکی از آنها برنامه تجلیل از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برتر است که مدیران شعب در زمینه انتخاب مؤسسات براساس شاخص‌های تعیین شده، نقش ویژه‌ای دارند.
کوششی عنوان کرد:  برنامه دیگر نیز برپایی جشنواره شمیم وحی است براین اساس که گاهی طرح‌ها و ایده‌های ارزشمندی از سوی مؤسسات ارائه می‌شود هر چند این آثار در قالب نمایشگاه گاهی از اوقات عرضه می‌شود، اما این بار در قالب جشنواره «شمیم وحی» جشنواره آثار و محصولات قرآنی در 34 موضوع برگزار می‌شود که ویژه شهرورندان استان تهران است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره شمیم وحی با مشارکت شورای عالی قرآن شهرداری و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران برپا می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره با هدف شناسایی افراد علاقه‌مند به حوزه امور قرآنی پیرامون مؤسسات و مناطق تحت نظارت مدیران شعب هست تا بتوانند از این طریق ایده‌های قرآنی را ارائه دهند.
پایان‌بخش این جلسه بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات هر کدام از مدیران مناطق بود.
captcha