همکاری امارات و قزاقستان در حوزه اقتصاد اسلامی
کد خبر: 3563439
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

همکاری امارات و قزاقستان در حوزه اقتصاد اسلامی

گروه بین‌الملل: مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی و مرکز بین‌المللی مالی «آستانه»، امروز، 27 دی‌ماه، در امارات تفاهم‌‌نامه همکاری در زمینه تقویت روند معاملات مالی مطابق با شریعت اسلامی امضا کردند.

ادیت شده؛ همکاری امارات و قزاقستان در حوزه اقتصاد اسلامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی امارات(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی امارات(وام)، این تفاهم‌‌نامه به امضای «سلطان بن سعید المنصوری»، وزیر اقتصاد امارات و رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی و «خیرت کالمبیتوف»، رئیس مرکز بین‌المللی مالی قزاقستان رسید.
مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: این تفاهم‌نامه با هدف همکاری و هماهنگی میان دو طرف در زمینه تبادل تجربیات و کشف فرصت‌های توسعه اقتصاد اسلامی و همچنین، بهره‌مندی قزاقستان از فعالیت‌های مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی امضا شد.
براساس این تفاهم‌نامه، مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی از طریق شرکای راهبردی خود حمایت لازم برای تأسیس «انجمن حلال قزاقستان» و پیوستن آن به «انجمن بین‌المللی نشان حلال» را به عمل خواهد آورد.
«سلطان بن سعید المنصوری، وزیر اقتصاد امارات در این باره گفت: همکاری میان امارات و قزاقستان از طریق اقتصاد اسلامی مسیر جدیدی به خود خواهد گرفت و ما مشتاق هستیم تجریه امارات در حوزه سرمایه‌گذاری اسلامی و صنعت حلال را به قزاقستان منتقل کنیم.
«خیرت کالمبیتوف»، رئیس مرکز بین‌المللی مالی قزاقستان نیز با اشاره به این که اقتصاد و سرمایه‌گذاری اسلامی به منبعی حیاتی برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: این مرکز که با هدف حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران خارجی تأسیس شده است، اهتمام ویژه‌ای به تعاملات مالی اسلامی دارد.
یادآور می‌شود، «انجمن بین‌المللی نشان حلال»، اردیبهشت‌ماه امسال به ابتکار سازمان استاندارد امارات و با همکاری مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی تأسیس شد و 10 نهاد متخصص بین‌المللی نیز در تأسیس این انجمن همکاری داشتند.
captcha