مراسم رونمایی از دو کتاب «رویای صعود» و «دیدار جان» برگزار شد
کد خبر: 3563484
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

مراسم رونمایی از دو کتاب «رویای صعود» و «دیدار جان» برگزار شد

گروه ادب: مراسم رونمایی از دو کتاب «رویای صعود» زندگی‌نامه شهید محمد مولائی و «دیدار جان»، زندگینامه سردار مهدی بخشی عصر امروز با حضور فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین رونمایی از این دو کتاب با حضور سردار محسن کاظمینی، فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و سردار ذوالقدر، جانشین وی عصر امروز در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.

سردار حسن‌زاده، از فرماندگان شهید مولائی بیان کرد: شهید مولائی یکی از نمونه‌های بارز جوانان انقلاب بود که در لحظه شهادت تنها 24 سال سن داشت. وی که در سال 65 در دزفول متولد شد، زندگی ساده‌ای در کنار پدر و مادر خود برپا کرده بود و در سن کم ازدواج کرد و به دور از تجملات زندگی ساده‌ای داشت.

وی با بیان اینکه شهید مولائی شخصیت محبوب و محجوبی داشت، گفت: شهید مولائی در فتنه سال 88 حاضر بود و با انگیزه بالا و شجاعت بسیار حضوری موثر داشت.

حسن‌زاده ادامه داد: او از شهیدانی بود که از لحظه شهادت خود خبر داشت. در دو ماه قبل از شهادتش در خواب دیده بود که در اثر پریدن از ارتفاع چترش باز نشد و به شهادت رسید. او در نیمه‌شب قبل از پرش، غسل شهادت کرد و وصیت‌نامه خود را نوشت. دوستانش تعریف می‌کردند همان روزهای قبل از شهادت سوره‌های قرآن را با صدای عبدالباسط گوش می‌داد و به آنها سفارش کرد که در مراسم شهادتش آن سوره‌ها را پخش کنند. او ارادت ویژه‌ای به ائمه اطهار(ع) مخصوصا امام علی(ع) داشت و در وصیت‌نامه خود آورده بود که روی سنگ قبرش عدد 110 را به نیت امام علی(ع) حک کنند.

در ادامه مراسم جهانبخش صالحی، همرزم شهید مهدی بخشی در رابطه با این شهید بزرگوار بیان کرد: شهید مهدی بخشی از معاونان گردان مالک اشتر بود. وقتی دقت می‌کنیم در می‌یابیم اکثر شهدا شبیه به هم بودند؛ همه به نماز جماعت، زیارت عاشورا و قرائت قرآن پایبندی داشتند. شهید بخشی با کمترین توقع و بیشترین تواضع طوری با رزمندگان رفتار می‌کرد که بچه‌ها با او احساس راحتی داشتند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید مهدی بخشی بیان کرد: برای عملیات بدر گردان ما با ارتش ادغام شده بود؛ ارتشی‌ها شیوه جنگیدن‌شان با ما متفاوت بود و بیشتر به بُعد رزمی و جنگی تاکید می‌کردند و ما بیشتر بر بُعد معنوی جنگ تمرکز داشتیم. شهید بخشی در مدتی که با ارتش ادغام شده بودیم در پادگان هیئت سینه‌زنی، زیارت عاشورا و مراسم دعای کمیل برقرار کرده بود و همه را به وجد کشانده بود.

در ادامه این مراسم سردار گلعلی بابائی، از فرماندگان جبهه و نویسنده موفق عرصه دفاع مقدس در رابطه با شهید بخشی بیان کرد: من و شهید بخشی همرزم بودیم و با هم در یک گردان خدمت می‌کردیم. گردان ما در عملیات بدر بسیار صدمه دید و بعد از آن منحل شد. از آن بعد مهدی را دورادور دیدم. او در مسجد پادگان کنار یک ستون نماز می‌خواند.

وی افزود: همیشه حس می‌کردم مهدی می‌تواند چهره‌های برزخی انسان‌ها را ببیند و از این رو همواره هراس داشتم که مبادا چهره من را دیده باشد؛ آن قدر در نماز خواندن با اخلاص بود که حس می‌کردیم با خداوند و ملائک گفت‌وگو می‌کند. واقعا از این هراس داشتیم که مبادا چهره حقیقی ما را ببیند.

وی در پایان بیان کرد: 30 سال پیش در چنین روزهایی مسافران کربلای 5 به شهرها بازگشتند و کوچه‌ها را پر از عطر گل کردند. امروز رونمایی از دو کتاب در مورد شهید بخشی و شهید مولائی را شاهد هستیم. شهید بخشی در زمستان سال 65 شهید شد و شهید مولائی در زمستان همان سال به دنیا آمد. شهید مولائی اگر به این شکل شهید نمی‌شد قطعا از شهدای مدافع حرم بود چراکه شهدا از پیش انتخاب شده‌اند.

براساس این گزارش، در این مراسم از دو کتاب «رویای صعود» نوشته علیرضا محمدی و کتاب «دیدار جان» نوشته فاطمه وفائی‌زاده رونمایی و از این نویسندگان تجلیل شد. همچنین در ادامه مراسم از خانواده‌های این شهدا نیز تقدیر به عمل آمد.

captcha