پرداخت 2800 مورد کمک هزینه ازدواج به جوانان نیازمند کردستانی
کد خبر: 3563506
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

پرداخت 2800 مورد کمک هزینه ازدواج به جوانان نیازمند کردستانی

گروه اجتماعی: قائم مقام کمیته امداد کردستان گفت: با هدف کمک به ازدواج جوانان نیازمند دو هزار و 800 مورد کمک هزینه ازدواج به ارزش پنج میلیارد تومان در سال جاری از طریق کمیته امداد استان به مزدوجین نیازمند پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امداد استان، رضا طاهری، قائم مقام کمیته امداد کردستان اظهار کرد: این نهاد در کنار پرداخت کمک معیشت ماهیانه و کمک های موردی به مددجویان تحت حمایت خدمات متنوعی در سرفصل های مختلف به نیازمندان ارائه می دهد.

وی افزود: یکی از خدمات این نهاد کمک به ازدواج جوانان نیازمند و فرزندان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در شرف ازدواج است  که در قالب جهیزیه و کمک هزینه ازدواج انجام می شود.

طاهری بیان کرد: با هدف کمک به ازدواج جوانان نیازمند دو هزار و 800 فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به ارزش پنج میلیارد تومان در سال جاری از طریق کمیته امداد استان پرداخت شده است که 56 درصد از این پرداخت‌ها در مناطق محروم و 44 درصد هم در مناطق برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات و تسهیلات این نهاد که برای فرزندان پسر خانواده‌های تحت حمایت بی‌سرپرست انجام می‌شود معافیت از خدمت سربازی است، اعلام کرد:  120 نفر از فرزندان مددجوی کمیته امداد کردستان از طریق این نهاد در سال جاری از خدمت  سربازی معاف شده اند.

قائم مقام کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از سه هزار مددجوی کردستانی مستاجر هستند، عنوان کرد: از طریق این نهاد اجاره مسکن 700 خانواده تحت حمایت کمیته امداد کردستان به ارزش 200 میلیون تومان در سال جاری پرداخت شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از تسهیلات و خدمات دیگر این نهاد به مددجویان تحت حمایت،   معافیت از پرداخت هزینه انشعابات برق، آب، گاز، گواهی پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری در صورت ساخت مسکن است که در این جهت یک هزار و 870 مددجو از معافیت پرداخت این هزینه ها در سال جاری بهره مند شده اند.

طاهری یادآور شد: این نهاد تلاش می کند با استفاده از سرفصل های مختلف خدمت به رفع مشکلات و محرومیت های نیازمندان کمک کند.

captcha