فیلم «ماهی» برای سومین بار در اسپانیا اکران می‌شود
کد خبر: 3563510
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

فیلم «ماهی» برای سومین بار در اسپانیا اکران می‌شود

گروه هنر: فیلم کوتاه ماهی به نویسندگی، کارگردانی و تدوینگری سامان حسین‌پور برای سومین بار همراه با دو فیلم ایرانی در اسپانیا اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری کردستان، سه فیلم ایرانی از ساخته‌های فرخنده ترابی، سامان حسین‌پور و سارا حصاری به پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «میکه» اسپانیا راه یافتند.

این جشنواره که با تمرکز بر فیلم‌هایی درباره کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، در پنجمین دوره‌اش میزبان سه فیلم ایرانی است.

عمو نوروز ساخته فرخنده ترابی در بخش انیمیشن، ماهی ساخته سامان حسین‌پور در بخش داستانی و گیسو ساخته سارا حصاری در بخش کودکان زیر 12 سال به نمایندگی از ایران در جشنواره حضور دارند و با فیلم‌هایی از کشورهای هلند، لهستان، اسپانیا، آلمان، آمریکا، اروگوئه، استرالیا، روسیه، چک، ایرلند، انگلیس، عربستان، آرژانتین، مکزیک، هند، ایتالیا و ... به رقابت خواهند پرداخت.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «میکه» اسپانیا از 19 تا 26 فوریه در شهر والنسیا برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه ماهی که تاکنون در ده‌ها جشنواره بین المللی اکران شده است و چندین جایزه نیز گرفته است؛ داستان این فیلم مربوط به پیرمرد و پیرزنی است که با اتفاقی ناشی از کمبود آب دست پنجه نرم می‌کنند.

یادآور می‌شود؛ این فیلم سومین ساخته سامان حسین‌پور است و با حمایت شرکت آبفا و تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان تولید شده است.

captcha