برگزاری اردوی فرهنگی مختص خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد
کد خبر: 3563583
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
با حضور 200 تن از دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج صورت گرفت:

برگزاری اردوی فرهنگی مختص خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد

گروه فرهنگی: مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین از برگزاری اردوی فرهنگی ـ تفریحی برای خانواده‌های تحت حمایت امداد خبر داد و گفت: این اردو با رویکرد ارتقای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و ارتقای خانواده‌های مددجو در ابعاد مختلف برپا شد.

علی‌اصغر کشاورز، مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین از برگزاری اردوی فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد استان قزوین با حضور 200 تن از دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج باهدف ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در شهر مقدس قم خبر داد.
وی افزود: برنامه‌های بسیار خوبی به‌منظور توانمندسازی خانواده‌های کمیته امداد برگزار شد و تلاش‌های بسیاری از سوی این نهاد برای کمک‌رسانی و حمایت از مددجویان صورت گرفته است.
مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برگزاری اردوی فرهنگی امداد برای 200 تن از دختران تحت حمایت عنوان کرد: مددجویان به‌واسطه مشکلات مالی از برنامه‌های تفریحی و زیارتی محروم هستند که امداد تلاش می‌کند تا علاوه بر خدمات مختلف در حوزه برنامه‌های فرهنگی نیز آن‌ها را تحت حمایت قرار دهد.
مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی یکی از رویکردهای جدی و اساسی امداد است تا بتوانیم سطح فرهنگی مددجویان را ارتقا دهیم و در این میان برگزاری اردوهای فرهنگی یکی از رویکردهای اجرایی است که در ایجاد فضای نشاط و شادابی و افزایش آگاهی‌های مددجویان نقش دارد.
وی با اشاره به اینکه تبیین سبک زندگی دینی و اسلامی با روزشمار محبت، دیانت، شادابی، نوآوری و کارآفرینی در این اردوها ازجمله مسائلی است که به مددجویان آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: آموزش احساس مسئولیت، تقویت بنیه دینی، استعدادیابی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندی فکری و فرهنگی خانواده‌ها از دیگر موارد موردتوجه در برنامه‌های امداد است.
کشاورز با بیان اینکه هدف از اعزام این افراد به سفر زیارتی، آشنایی با سیره عملی و سجایای اخلاقی ائمه معصوم و تقویت باورهای دینی است، گفت: در کنار برنامه زیارتی برگزاری جلسات آموزشی و فرهنگی سبک زندگی و آشنایی با ائمه معصوم را داشتیم که موردتوجه مددجویان قرار گرفت.
مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه کمیته امداد همواره در راستای حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه طرح‌های مختلفی را داشته است، اظهار کرد: هرچه داریم از وجود محرومان و مستضعفان جامعه است و این قشر مایه افتخار کشور هستند و کمک به خانواده‌های کم‌درآمد و مستضعف را همانا کمک به‌نظام و انقلاب می‌دانیم.
منبع: روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین
captcha