پرداخت بیش از ۲۸ میلیارد ریال وام به مددجویان آذربایجان غربی
کد خبر: 3563589
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

پرداخت بیش از ۲۸ میلیارد ریال وام به مددجویان آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: یکی از اتفاقات بسیار متبرکی که در سال جاری در سطح استان به وقوع پیوست تشکیل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بود که تاکنون توانسته ۲۸ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به‌منظور اجرای طرح‌های خودکفایی و رفع مشکلات معیشتی مددجویان پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، روز گذشته 27 دی ماه، عزیز سهندی مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی در دوره آموزش شیوه نامه پرداخت وام صندوق های قرض الحسنه امداد ولایت که در ارومیه برگزار شد با بر شمردن مزایا و برکات این صندوق برای مددجویان اظهار کرد: ۸۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در طول فعالیت ۲ ماهه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از تسهیلات این صندوق برخوردار شده اند.
وی افزود: از آغاز فعالیت صندوق، ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلون ریال تحت عنوان تسهیلات خودکفایی برای ۱۱۲ نفر از نیازمندان تحت حمایت اختصاص یافته است.
سهندی میزان وام کارگشایی پرداخت شده توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را ۱۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در طول ۲ ماه فعالیت صندوق مشکلات ۷۳۰ نیازمند از طریق پرداخت وامهای کارگشایی رفع شده است.
وی بیان کرد: مزیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نسبت به سایر صندوقهای مالی، قرض الحسنه بودن تمامی وامهای آن بوده و علاوه بر اقساط وام هیچگونه وجه اضافی تحت هیچ عنوانی از مددجو اخذ نمی شود.
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی مشارکت خیران استان را در تسریع روند فعالیتهای صندوق موثر خواند و اعلام کرد: استقبال خیران نیز از تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا کنون بسیار رضایتبخش بوده بطوریکه در این مدت ۳۴۰ میلیون ریال وام از محل مشارکت خیران استان برای ۱۱ فرد نیازمند پرداخت شده است.
captcha