قرآن کریم راهنمای علمی برای زندگی بشریت است
کد خبر: 3563596
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

قرآن کریم راهنمای علمی برای زندگی بشریت است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: قرآن کریم راهنمای علمی برای زندگی بشریت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: عبدالله سالمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: مجموعه آموزش و پرورش هر ساله شاهد استقبال گسترده دانش آموزان ساوجی از مسابقات قرآن کریم است و این مسابقات با شور و نشاط فراوان در بین دانش آموزان و مدارس برگزار می شود.
وی ایجاد فضای قرآنی و معنوی در مدارس را سبب سلامت روحی و نشاط دانش آموزان و معلمان در مدارس دانست و افزود: دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید با این کتاب الهی که درس زندگی و راهنمای علمی است بیش از پیش آشنا شوند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قرآن راه درست زندگی کردن و  سعادت و سلامت را به ما می آموزد، خاطر نشان کرد: احکام و معارف نورانی قرآن مجید باید از همان دوران کودکی در زندگی فرزندان ما ساری و جاری شود.
سالمی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 20 میلیون حافظ قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: همه ما به عنوان مسلمان باید با قرآن کریم به عنوان راهنمای عملی زندگی مانوس باشیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه انس با قرآن را فراتر از خواندن و حتی توجه به ترجمه آن دانست و ادامه داد: لازمه انس با قرآن، عمل نمودن به دستورات آن است و دانش آموزان باید از همین دوران عمل به دستورات این کتاب الهی را نیز فرا بگیرند.
رقابت2500 دانش آموز ساوجی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در ادامه با بیان اینکه 2500 دانش آموز ساوجی در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی این شهرستان شرکت کردند، گفت: این دوره از مسابقات از بیست و ششم دیماه آغاز و به مدت 14روز در مرکز آموزش فرهنگیان برگزار می شود.
 وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن و معارف اسلامی در 10 رشته  برگزار می شود، افزود: شرکت کنندگان در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر قرآن مجید، انشای نماز، احکام، مداحی، اذان، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه با هم به رقابت می پردازند.
 مدیر آموزش و پرورش ساوه، خانواده و مدرسه را دو رکن اساسی تربیت قرآنی دانش آموزان خواند و گفت: دانش آموزان بهترین ناقلان معروف در جامعه هستند و لذا باید در تربیت دینی آنان توجه ویژه ای شود. وی بر استمرار فعالیت های قرآنی در مدارس تاکید کرد.

captcha