دستیابی به آرامش واقعی فقط از طریق قرآن میسر است
کد خبر: 3563688
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

دستیابی به آرامش واقعی فقط از طریق قرآن میسر است

دستيابى به آرامش واقعى يكى از خواسته هاى هميشگى بشر بوده است و در اين راستا انسان در طول تاريخ تلاش ها و رنج هاى بسيارى را به جان دل پذيرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرصاد نیوز نوشت: حجت الاسلام محمد اسماعیلی اظهار داشت: بخش وسيعى از تلاش هاى علمى بشر و كشف رازهاى ناگشوده جهان طبيعت به منظور دسترسى به امكاناتى بوده كه آرامش و آسايش را براى انسان به ارمغان آورده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآنی گفت: در سالهاى اخير كوشش هاى زيادى در زمينه روان درمانى افرادى كه دچار بيمارى هاى روانى و اضطراب هاى شخصيتى و عدم تعادل آن هستند انجام شده است و در اين زمينه روش هاى مختلفى براى روان درمانى پديد آمده است كه هيچ كدام موفقيت مورد انتظار را در از ميان بردن يا پيشگيرى از بيمارى هاى روانى كسب نكرده است.
وی خاطر نشان کرد: برخى از تحقيقات نشان مى دهد كه ميانگين درمان از 70 درصد تجاوز نمى كند. حال عده اى از بيماران پس از روان درمانى گاه بدتر هم شده و يا بيمارى پس از مدتى برمی گردد از اين رو روانشناسان به دنبال يافتن علت اين امر برآمدند و از طريق آمارگيرى به اين نتيجه رسيدند كه مهم ترين عامل در درمان بيمارى هاى روانى «دين» است.
 حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر اینکه درصد بهبودى بيمارانى كه معتقد به دين هستند بسيار بيشتر از ديگران است، تصریح کرد: ايمان بدون شك مؤثرترين درمان بيمارى هاى روانى به ويژه اضطراب و افسردگى است در واقع ايمان نيرويى است كه بايد براى كمك به انسان در زندگى وجود داشته باشد و فقدان آن  زنگ خطرى است كه ناتوانى انسان را در برابر سختى هاى زندگى اعلام مى دارد.
عضو هیأت علمی دانشگاه از زبان یک روان کاو آمریکایی گفت: در طول سى سال گذشته افراد زيادى از مليت هاى مختلف جهان متمدن با کارل یانگ  مشورت كردند و صدها تن از بيماران را معالجه و درمان كرده اما از ميان بيمارانى كه در نيمه دوم عمر خود به سر مى برند (يعنى از سى و پنج سالگى به بعد) حتى يك بيمار را نيز نديده است  كه اساساً مشكلش نياز به گرايش دينى در زندگى نباشد.
وی خاطر نشان کرد:  جوامع غربى هم متوجه شده اند كه براى درمان بيمارى هاى روحى بايد به دين پناه بُرد و چون دين اسلام خاتم اديان و اكمل اديان است پس منشأ اصلى آرامش را بايد در آن جست. و قرآن كريم كه بزرگترين معجزه پيامبر اكرم (ص) است و تمام آنچه را كه بشر براى هدايت نياز داشته در آن آمده است، كاملترين نسخه براى آرامش روح است.

captcha