جهاد دانشگاهی می‌تواند به منشأ تحولات در عرصه‌های علمی و تحقیقی تبدیل شود
کد خبر: 3563706
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

جهاد دانشگاهی می‌تواند به منشأ تحولات در عرصه‌های علمی و تحقیقی تبدیل شود

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، این نهاد انقلابی می‌تواند به منشأ تحولات در عرصه‌های علمی و تحقیقی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین روز گذشته در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با بهره گیری از وجود افراد مستعد، نخبه و توانمند نقش به سزایی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه فناوری‌های نوین ایفا کند.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال تحقق بخشیدن اهداف انقلاب فرهنگی به‌عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب است، تأکید کرد: این نهاد انقلابی در جهت منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند و تلاش می‌کند تا توسعه را در کشور تسریع کند.
مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر تلاش در زمینه علمی و کشف راه‌های جدید برای حضور در عرصه‌های موفقیت کشور در عرصه‌های علمی و حتی فرهنگی می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.
وی ادامه داد: این نهاد انقلابی می‌تواند کشور را در فرهنگ‌سازی صحیح نسبت به عمل به شعارهای سال یاری داده و انقلاب را به سمت رسیدن به جایگاهی که برای آن تعریف شده کمک کند.
استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد:  توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد است و در این زمینه می‌تواند منشأ تحولات بسیاری در عرصه علوم مختلف و تحقیقات باشد.
حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در توسعه اهداف علمی و پژوهشی کشور و همچنین ارتباط مؤثر با حوزه علمیه قزوین می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند، افزود: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی علمی و دانشگاهی است باید ارتباط خود را با طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه بیشتر کند.
حجت‌الاسلام‌ عباسی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان باید در اطلاع‌رسانی اقداماتی که تاکنون انجام داده است بسیار فعال‌تر عمل کند و این اقدامات را به اطلاع عموم مردم جامعه برساند.
captcha