آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از اضلاع مثلث انقلاب بود
کد خبر: 3563752
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از اضلاع مثلث انقلاب بود

گروه سیاست و اقتصاد: حجت‌الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه انقلاب مثلثی است که سه ضلع آن، مرحوم بهشتی، آیت‌الله رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای هستند، گفت: این مثلث قبل از انقلاب شکل گرفت و وقتی سه ضلع آن به هم پیوست، تکیه‌گاه امام خمینی(ره) را ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام راشد یزدی، استاد اخلاق، سخنران و کارشناس مذهی، صبح امروز، 28 دی ماه در مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و بسیج جامعه پزشکی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه مرگ، قدرت اضمحلال‌گری و پایان‌دهندگی دارد که هیچ واقعه و حادثه‌ای چنین قدرتی ندارد، گفت: اینکه می‌گویند «از دل برود هر آنکه از دیده رود»، یک حقیقت است زیرا مرگ، دامن هر کس را که بگیرد، او را نابود می‌کند.
وی با بیان اینکه انسان‌ها هر لحظه با مرگ روبه‌رو هستند، اظهار کرد: سلول‌های بدن دائماً در حال تغییر هستند، از این جهت جسم انسان بارها و بارها می‌میرد و به عنوان مثال بچه‌ای که بزرگ می‌شود، جسم دوران بچگی‌اش مرده است، روح نیز به شکل دیگری در حال تغییر است.
وی تصریح کرد: هر مرکبی محکوم به تجزبه است ما انسان‌ها هم مرکب هستیم و هر وقت آدمی تغییر می‌کند، در واقع وجود قبلی‌اش مرده است.
حجت‌الاسلام راشدیزدی با بیان اینکه مرگ با تمام قدرت نابودکنندگی که دارد، حریف دو گروه نمی‌شود، یکی شهدا و دیگری عالم مؤثر، افزود: بعد از شهید، تنها درختی که خزان نمی‌پذیرد و هیچ‌وقت بی‌برگ نمی‌ماند، افرادی هستند که روی انسانیت و نوع تفکر بشر تأثیر می‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه افراد تأثیرگذار بعد از وفاتشان، همواره در ذهن و دل مردم باقی خواهند ماند، اظهار کرد: در تاریخ هم تنها حوادثی که ستون‌های اصلی تاریخ را ایجاد می‌کنند، واقعا باقی می‌مانند و غیر از آن همه چیز نابود می‌شود.
وی تصریح کرد: اینکه نام و یاد ائمه(ع) و پیامبر(ص) 1400 سال در دل مردم ما باقی مانده، به خاطر این است که ساخت و ساز فکری مردم را مرمت می‌کردند.
وی در ادامه به انقلاب جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب مثلثی است که سه ضلع آن، مرحوم بهشتی، آیت‌الله رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای هستند، گفت: این مثلث قبل از انقلاب شکل گرفت و وقتی سه ضلع آن به هم پیوست، تکیه‌گاه امام خمینی(ره) را ایجاد کردند.
وی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب اظهار کرد: برای هر کاری مردانی ساخته و پرداخته آن میدان هستند که کسی نمی‌تواند جای آن‌ها را پر کند، مرحوم هاشمی هم از جمله این افراد بود و کسی نمی‌تواند جای خالی‌اش را پر کند.
وی با بیان اینکه اگر ملتی قدر زمان را بداند، برنده است اما متأسفانه بسیاری از ما برای زمان ارزش قائل نیستیم، گفت: ما امیدواریم افرادی ساخته شوند و خلأ نبودن هاشمی رفسنجانی را پر کنند اما آنچه اینجا مهم است زمان است زیرا تا دوباره فردی مثل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌وجود بیاید، خیلی مقدمات نیاز است.
وی با بیان اینکه لباس روحانیت را بسیاری از ما داریم اما آنچه یک روحانی مثل آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را از بقیه جدا می‌کند، افکار و بینش او است، اذعان کرد: در فوت هاشمی تنها روحانیت ضربه نخورد، بلکه مردم هم ضربه خوردند.
وی در ادامه به تفاوت بدرقه و استقبال پرداخت و با بیان اینکه وقتی مردم از کسی بدرقه می‌کنند، یعنی آن فرد واقعا در دل مردم قرار داشته است، گفت: مردم به بدرقه هاشمی رفتند.
وی با اشاره به نقش‌ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در رفع مشکلات و ساماندهی امور کشور اظهار کرد: این‌ها ویژگی‌های مثبتی است که بزرگان ما دارند اما گاهی آن‌ها را نمی‌دانیم و اگر می‌دانستیم اتحادمان بسیار بیشتر می‌شد.
وی با اظهار تأسف نسبت به وضعیت جهان اسلام تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما وضعیت خوبی دارد اما می‌بینیم در کشورهایی مثل عراق، عربستان، یمن و افغانستان و ... چقدر مسلمانان اذیت می‌شوند. وقتی فردی با ادعای مسلمانی، مسلمانی دیگر را می‌کشد وقتی قاتل و مقتول هر دو لا اله الا الله و الله اکبر می‌گویند، این‌ها مصیبت‌هایی است که بر جهان اسلام وارد شده و اگر جوامع اسلامی متحد بودند، شاید این مسائل را نمی‌دیدیم.
وی با بیان اینکه شرایط طوری شده که انگار اسلام از مسلمانان جدا شده است، افزود: ما در احادیث داریم اگر کسی شب را صبح کند و به فکر دیگر مسلمانان نباشد، از دین خارج شده است؛ حال اگر به کسی که ادعای مسلمانی دارد، بگوئیم تو مسلمان نیستی ناراحت می‌شود اما می‌بینیم در عمل کارهایی انجام می‌دهد که او را از دین خارج می‌کند.
وی عنوان کرد: برای از دست دادن آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، که یک رکن انقلاب بودند، واقعاً ناراحت هستیم؛ فردی از بین ما رفت که وجودش بسیار مفید و تکیه‌گاه جامعه بود و در این بین چاشنی زخم دل ما در داغ هاشمی این است که خداوند فقدان او را با افراد دیگر جبران کند و به رهبر انقلاب طول عمر عطا کند.
captcha