رقابت قرآنیان منطقه 18 در چهارمین مسابقات قرآنی «سراج»
کد خبر: 3563762
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

رقابت قرآنیان منطقه 18 در چهارمین مسابقات قرآنی «سراج»

گروه فعالیت‌های قرآنی: رقابت قرآنیان منطقه 18 در چهارمین دوره مسابقات سراج از 30 دی‌ماه آغاز می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 18، مخاطبان این مسابقه علاقه‌مندان به رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل و حفظ ویژه خردسالان و کودکان  است و مسابقات در میان قرآن آموزان جلسات، مؤسسات و کلاس‌های آموزش قرآن در پنج رده سنی 4 تا 6 سال(اول تا سوم ابتدائی)، زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال برگزار می شود. رشته های قرائت ترتیل مبتدی و حفظ خردسال و کودک فقط در مرحله مقدماتی(منطقه‌ای) برگزار می‌شود و مرحله نهایی ندارد.
نفرات اول و دوم رشته‌های پنج‌گانه(به غیر از ترتیل مبتدی و حفظ خردسالان و کودکان) از هر منطقه انتخاب شده و برای شرکت در مسابقه نهایی به ستاد مسابقات در فرهنگ‌سرای قرآن معرفی می‌شوند. این دوره از مسابقات برای اولین بار در رشته حفظ در گروه‌های سنی 4تا 6 سال و اول تا سوم دبستان برگزار می‌شود که محدوده آزمون به ترتیب از 22 سوره آخر قرآن و 28 سوره آخر قرآن خواهد بود.
زمان اجرای مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات پنج‌شنبه، 30 دی‌ماه برای بانوان در  فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و آقایان در خانه فرهنگ امام علی(ع) و اول بهمن ماه برای بانوان در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و برادران در خانه فرهنگ امام علی(ع) با حضور داوران اعزامی از فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود و ساعت برگزاری برپایی در روزهای یاد شده 9 تا 17 است. تمامی شرکت‌کنندگان کودک و خردسال با اهدای جایزه عمومی تشویق می‌شوند و در هر رشته در گروه سنی و جنسی در مرحله مقدماتی نیز پنج نفر و مجموعاً 80 نفر از بانوان و آقایان انتخاب و روز چهارشنبه شش بهمن‌ماه، ساعت 15 در آستانه دهه فجر در مجموعه شهید مختار سلیمانی با حضور مسئولان منطقه‌ای تجلیل خواهند شد.
مرحله نهایی این مسابقات با حضور برگزیدگان مرحله مقدماتی مناطق در رشته‌های پنج‌گانه روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 16 بعدازظهر در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار و آیین اختتامیه واهدای جوایز نفرات برتر تمامی رشته‌ها در رده‌های سنی مختلف اوایل اسفندماه با حضور مسئولان فرهنگی، هنری، مذهبی و عموم شرکت‌کنندگان در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار خواهد شد.
تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم‌سازی رقابتی سالم در سطح محلات، ارتقای اطلاعات قرآنی استادان و شاگردان ممتاز جلسات، شناسایی استعدادهای قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی مناطق، حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی توسط سازمان فرهنگی ـ هنری و تشکیل ستاد حمایتی از آنان، زمینه‌سازی انس و الفت شهروندان با قرآن کریم و گسترش مفاهیم قرآنی، از جمله اهداف برگزاری مسابقات فعالان جلسات قرآنی محلات شهر تهران(سراج) است.
فرهنگ‌سرای خاتم(ص) به نشانی یافت آباد، شهرک ولیعصر(عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان شهید پزاند، بوستان لواسانی قرار دارد همچنین علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66207068 تماس بگیرند.
captcha