برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی در همدان
کد خبر: 3563837
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی در همدان

گروه فرهنگی: رئیس کانون مداحان و شعرای استان همدان عنوان کرد: به‌مناسبت ایام فاطمیه و بزرگداشت شاعران آئینی، 23 بهمن‌ماه، همزمان با فاطمیه اول، کنگره ملی شعر فاطمی در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سیدعباس صدرالدینی، رئیس کانون مداحان و شعرای استان همدان، سه‌شنبه، 28 دی‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با موضوع همایش مدافعان حرم و دهه مبارک فجر استان، اظهار کرد: به‌مناسبت ایام فاطمیه و بزرگداشت شاعران آئینی، 23 بهمن‌ماه همزمان با فاطمیه اول، کنگره ملی شعر فاطمی در همدان برگزار خواهد شد.
وی افزود: نزدیک به 300 اثر به دبیرخانه کانون ارسال شده است و نزدیک به 80 تن شرکت کننده از سطح کشور در این کنگره حضور خواهند داشت که بر اساس داوری‌های انجام شده، آثار خوبی حاصل شده و این کنگره آنچه که به عنوان یک ارمغان برای استان ما داشته، کشوری بودن آن است و شاید راهکاری برای استان‌های دیگر در این حوزه است.
صدرالدینی اضافه کرد: آثار در سه مقطع، دانش آموزی، دانشجویی و حوزوی و بخش آزاد برگزار می‌شود و بیشترین آثار به ترتیب متعلق به بخش دانشجویی و حوزوی، دانش آموزی و عموم مردم است و تلاش بر این است که تا زمان برگزاری کنگره بتوانیم، آثار را در قالب کتابی چاپ و در اختیار مداحان قرار دهیم.
رئیس کانون مداحان و شعرای استان ادامه داد: علاوه بر کنگره ملی شعر فاطمی، به مناسبت دهه مبارک فجر برپایی، شب شعری با عنوان «شب شعر مقاومت وبیداری» با رویکرد ولادت و پایداری حضرت زینب(س) و بزرگداشت شهدای مدافع حرم در شامگاه 16 بهمن برگزار خواهد شد.
captcha